Jak wybrać odpowiedni program do sprzedaży w sklepie?

Wybór odpowiedniego programu do sprzedaży w sklepie jest kluczową kwestią zapewniającą rozwój i efektywną sprzedaż. Pomaga budować trwałe relacje z klientami oraz dostosowywać się do aktualnych potrzeb konsumenckich czy zmian na rynku. Funkcjonalny program do sprzedaży w sklepie, taki jak POSitive Retail – https://positiveretail.pl/omnichannel/ – zwiększa nie tylko jego rentowność, ale pozwala budować markę danej firmy.

Funkcjonalność programu do sprzedaży – gwarancja sukcesu

Wybierając program do sprzedaży w sklepie należy przede wszystkim zwrócić uwagę na jego funkcjonalność. Jego zadaniem ma być znaczne ułatwienie pracy poprzez automatyzację wielu procesów oraz zapewniać profesjonalną i szybą obsługę.

Do budowania trwałych relacji z klientami jest potrzebny program do prowadzenia sklepu umożliwiający integrację wszystkich kanałów sprzedażowych – e-sklepy, sklepy stacjonarne czy aplikacje mobilne oraz sprawną ich obsługę.

Funkcjonalny system prowadzenia sklepu to taki, który w prosty i przejrzysty sposób prezentuje towar oferując klientom dogodne warunki jego zakupu.

W związku z tym wybierając odpowiedni program do prowadzenia sklepu warto zwrócić uwagę na:

– centralne zarządzanie informacjami, towarem oraz wszystkimi finansami;
– automatyczny przepływ informacji,
– aktualizację stanów magazynowych;
– ujednolicenie cen, uwzględniających bieżące promocje, rabaty czy programy lojalnościowe;
– sprawną obsługę klientów – szybkie kompletowanie zamówienia (integracja wszystkich kanałów sprzedaży), automatyzacja procesów związanych z fakturowaniem, przesunięciami w magazynie oraz przygotowaniem do wysyłki;
– dostarczanie cennych analiz zachowań klientów by móc na bieżąco wychodzić na przeciw ich oczekiwaniom.

Centralne zarządzanie cenami i zintegrowana sprzedaż online / offline

Prowadząc sprzedaż wielokanałową należy zapewnić klientom te same ceny i warunki sprzedaży niezależnie od tego, który kanał sprzedaży wybiorą. Należy więc zwrócić uwagę, aby program do prowadzenia sklepu umożliwiał klientom płynne przechodzenie miedzy rożnymi kanałami sprzedaży oraz łączenie działań w trybie online z offline.

System gromadzący informacje z różnych kanałów sprzedażowych w czasie rzeczywistym jest kluczowy dla efektywności sprzedaży i zachęca klientów do skorzystanie z oferty właśnie tego a nie innego sklepu.

Aby przekonać do swojej marki klienta trzeba wychodzić na przeciw jego wymaganiom i oferować rozwiązania, których oczekuje.

Dostawa do domu – zawsze możliwa

Coraz więcej osób robi zakupy przez Internet a zamówione produkty są dostarczane na wskazany przez nich adres. Nie ma w tym nic dziwnego. Takiej samej możliwości klienci oczekują również podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Kiedy w danym sklepie nie ma określonego towaru (np. rozmiaru, koloru), ale jest w innym (w innej części miasta czy też innym mieście), to klient chciałby mieć możliwość złożenia zamówienia na dany produkt z wysyłką do domu.

Zamówienia kompletowane automatycznie – integracja wszystkich kanałów sprzedaży

Godny uwagi jest jedynie program do sprzedaży w sklepie, który zautomatyzuje kompletowanie zamówienia integrując wszystkie kanały sprzedaży.

System do prowadzenia sklepu powinien umożliwić:

– szybkie i płynne kompletowanie zamówienia online/offline w oparciu o zasoby magazynowe nie tylko centralne ale również sieciowe;
– przepływ informacji pomiędzy centralą a sieciami musi być sprawny i zautomatyzowany – przesunięcia magazynowe, wystawianie faktur i dokumentów wysyłkowych oraz rejestrowanie przychodu dla sklepu, w którym dokonano sprzedaży.

Post Created 23

Dodaj komentarz

Related Posts

Begin typing your search above and press enter to search. Press ESC to cancel.