Specjaliści z Interactive Research Center i agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine przeprowadzili bardzo ciekawe badanie. Pod lupę wzięto panie i zbadano babską aktywność na Facebooku. Okazało się, że amatorki najpopularniejszych damskich stron fanowskich na portalu można podzielić na grupy: aktywistki, konsumentki, hyper social, kobiety niezależne i konsumentki popkultury – donosi serwis egospodarka.pl.

Co wyróżnia poszczególne grupy?

1. Aktywistki chętnie deklarują swoje poglądy polityczne i religijne, są zainteresowane sportem, nadto interesują się zwierzętami i ich ochroną. Dla aktywistek świat nie sprowadza się do konsumpcji. Taki modny nonkonformizm.

2. Konsumentki deklarują zainteresowania związane z motoryzacją, interesują się ofertami hoteli i SPA.

3. Hyper social są osobami na kursach edukacyjnych, studentki i uczennice aktywnie uczestniczące w społecznościach, są fankami najpopularniejszych stron na Facebooku. Dla nich nie liczy się jakość polubionych fanpejdży, tylko ich ilość. Społecznościowe ADHD.

4. Kobiety niezależne mają wyższe wykształcenie, korzystają z ofert restauracji i kawiarni, obserwują Fan Page marek napojów i produktów spożywczych takich jak Kit Kat, Grolsch czy Tchibo Polska. Dla nich istotny jest styl życia, który kryje się za marką.

5. Konsumentki (pop)kultury interesują się telewizją i programami komediowymi, słuchają muzyki i czytają książki.

Damy są najbardziej aktywne podczas konkursów, w weekendy zaś udział w dyskusjach praktycznie zamiera (szczególnie w niedzielę). Szturm na Facebooka zaczyna się w poniedziałek o 7 rano.

Co istotne: Badanie objęło 31 społeczności skupionych wokół marek i produktów związanych z modą, urodą oraz usługami SPA. W badanym okresie największy poziom dyskusji został odnotowany w społecznościach skupionych wokół marek. Największy wzrost był udziałem marek, które nie angażowały uczestników ciągłymi konkursami. Upierdliwość na Facebooku nie popłaca. I najważniejsze: konkursy w istotny sposób nie zwiększają liczby fanów.

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

2 Replies to “Babska aktywność na Facebooku (RAPORT)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *