W poniższym artykule przedstawimy wady Facebooka, bo oprócz zalet też ma swoje przeciwieństwa. Dla 1/7 z prawie 6 mln użytkowników serwisu w Polsce najważniejszą wadą Facebooka jest nadmierna obecność materiałów reklamowych, wykorzystywanych w marketingu w sieci i promocyjnych wpisów – wynika z badania agencji interaktywnej Think Kong i portalu badawczego StudentsWatch. Badanie* jest częścią większego projektu obu firm związanego analizą postaw polskich użytkowników serwisów społecznościowych. W tym opracowanie największych ewentualnych zalet i wad Facebooka.

Wyniki badań dot. wad Facebooka

Odpowiadając na pytanie o najbardziej dokuczliwe wady Facebooka polscy użytkownicy serwisu nie są jednomyślni. Najczęściej (21 proc. wskazań) użytkownicy wymieniają poczucie zagrożenia prywatności. Co za tym idzie brak zaufania. Następne w kolejności (19,5 proc.) są zagrożenia związane z wykorzystaniem oprogramowania zintegrowanego z Facebookiem – np. niechcianych wpisów publikowanych bez zgody użytkowników przez uruchomione przez nich aplikacje na telefon. Trzecia pozycja (14,8 proc.) to niechciane materiały, w tym także mało interesujące wpisy pochodzące od „polubionych” wcześniej stron. Wyżej wymienione wady są udręką dla użytkowników Facebooka.

Wady Facebooka – komentarze na temat co nam przeszkadza

– Chwilowe zainteresowanie wyrażone kliknięciem „Lubię to!” często nie oznacza niczego poważnego. Nudna, nieciekawa treść działa jak wciśnięta na siłę ulotka – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong

– niechęć do mało interesujących wpisów deklarują przede wszystkim kobiety i starsi użytkownicy Facebooka – dodaje.

– Wspólny projekt jest nowością na polskim rynku badań on-line i będzie stanowić opracowanie na temat czołówki serwisów społecznościowych w opiniach polskich internautów. Projekt jest społecznościowy w każdym calu. Dzięki temu poznamy więcej wad jakie posiadają w naszym kraju media społecznościowe.

– zarówno pod względem tematyki jak i respondentów, a także platformy badawczej. Wykorzystanie narzędzia on-line umożliwiło błyskawiczne zebranie dużej liczby kwestionariuszy, ale również pozwoliło na zastosowanie zaawansowanych pytań badawczych – komentuje Piotr Zimolzak, Główny Analityk StudentsWatch.pl

– wśród nich należy wymienić rangowanie preferencji (przy ustaleniu najbardziej dotkliwych problemów Facebooka) oraz analizę korespondencji przy budowie mapy percepcyjnej do określenia wizerunku serwisów społecznościowych – mówi.

*Badanie, którego część stanowi analiza postrzegania cech Facebooka zrealizowano na przełomie września i października b.r., na losowo dobranej próbie 1120 respondentów internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Pełny raport prezentujący wszystkie uzyskane w wyniku badania dane zostanie zaprezentowany jeszcze w tym miesiącu.

A jakie wady Facebooka najbardziej wkurzają Was?

Jeśli jesteście zainteresowani innymi wpisami, to zapaszam Was do zapoznania się z tematami jak, naprawy bram oraz o profesjonalnym druku 3D.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *