W styczniu polski Facebook żył informacjami na temat regulacji ACTA. Fanstrony powstałe w ramach protestu przeciwko ACTA bardzo dobrze radziły sobie pod względem liczby zaangażowanych fanów oraz “liczby osób, które o tym mówią”.

Dotychczas najpopularniejszym stronom fanowskim udawało się zgromadzić maksymalnie po nieco ponad 100 tys. osób w ciągu miesiąca. “Nie dla ACTA w Polsce” https://www.facebook.com/nieACT… zdobyła ponad 200 tys. osób w… cztery dni i ma obecnie ponad 220 tys. fanów, zaś “Komentarz usunięty przez ACTA” https://www.facebook.com/koment… – ponad 180 tys.

Wskaźniki świadczące o stopniu zaangażowania fanów w treści na fan page’ach – jak Interactivity Index – związanych z protestem przeciw ACTA były niespotykanie wysokie, co świadczy o ogromnej liczbie “lajków”, wypowiedzi i komentarzy oraz innych form angażowania.

Styczniowy ranking stron według średniej dziennej “liczby osób, które o tym mówią” (więcej o wskaźniku tu: http://blog.fanpagetrender.pl/?… ) został również zdominowany przez fan page dotyczące ACTA.

Aż cztery takie strony (“Nie dla ACTA”, “Nie dla ACTA w Polsce”, “Komentarz usunięty przez ACTA”, “Ty głosujesz na ACTA, ja nie głosuję na Ciebie”) znalazły się w pierwszej szóstce zestawienia. Pozostałe dwa to Demotywatory oraz KWEJK.pl.

Wśród największych komercyjnych stron na Facebooku zmieniła się kolejność pierwszej piątki. Niezmiennie królują Demotywatory (ponad 1,16 mln fanów), na drugim miejscu uplasował się KWEJK.pl (ponad 790 tys.) wyprzedzając tym samym Kubę Wojewódzkiego (ponad 770 tys.). Na czwarte miejsce wrócił fan page Allegro, spychając na piątą pozycję Serce i Rozum.

W raporcie Fanpage Trends po raz drugi znalazł się ranking najpopularniejszych stron fanowskich blogów.

Największą liczbą fanów cieszą się: Ubóstwiam zakupy! https://www.facebook.com/ubostw… , Moje wypieki https://www.facebook.com/pages/… oraz MAFFASHION https://www.facebook.com/pages/… .

W kategorii e-commerce największą liczbę fanów mają: Allegro, jachcenawakacje.pl oraz zlotewyprzedaze.pl, natomiast pod względem liczby zaangażowanych fanów najlepiej radziły sobie: Kocham buty i torebki oraz www.deezee.pl.

Największe strony z kategorii IT/elektronika to: Nokia Poland, Nikon Polska i Sony Ericsson Poland. Fan page Playa zanotował rekordową liczbę nowych fanów – stronie udało się pozyskać ponad 124 tys. nowych fanów w ciągu jednego miesiąca – dzięki czemu umocniła swoją drugą pozycję w kategorii telekomunikacja. Na pierwszym miejscu niezmiennie znajduje się fan page Serce i Rozum, a na trzecim – Orange.

—-

Fanpage Trends to cykliczne raporty na temat najpopularniejszych polskojęzycznych stron na Facebooku, publikowane na początku każdego miesiąca. Szczegółowy raport Fanpage Trends za styczeń 2012 – z aktualnymi rankingami stron markowych z podziałem na 24 kategorie (m.in. alkohole, banki, muzyka, samochody, telekomunikacja, zakupy grupowe) – można pobrać bezpłatnie ze strony Fanpage Trender: http://www.fanpagetrender.com/p…

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

2 Replies to “Fanpage Trends za styczeń 2012: ACTA na czele

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *