Zaczęło się niewinnie, od lokalnej sieci społecznościowej na Uniwersytecie Harvarda. Później Mark Zuckerberg postanowił opanować świat. I właściwie mu się to udało. Poza Chinami, Rosją, kilkoma państwami Ameryki Południowej i Indiami Facebook jest liderem sieci społecznościowych. A największą obsesję na punkcie Fejsa mają mieszkańcy Stanów Zjednoczonych.

Takie wnioski można wysnuć z badań przeprowadzonych przez comScore. Przeciętny użytkownik Facebooka z USA spędza na portalu co najmniej 4,5 godziny miesięcznie. Tylko w ciągu jednego roku liczba amerykańskich użytkowników największego na świecie serwisu społecznościowego wzrosła o 38 procent – ze 111 mln w grudniu 2009 do 153 mln w grudniu 2010. Co miesiąc z Facebooka korzysta trzy czwarte internautów z USA.

Inne sieci społecznościowe tracą użytkowników. Największe straty notuje MySpace, liczba użytkowników serwisów Linkedln, Twitter, Tumblr i Formspring nie zmienia się. Zastój oznacza w internecie rychły upadek.

Więcej czasu przesiadują na Facebooku kobiety. Ponad 13 procent amerykańskich użytkowników Facebooka to osoby powyżej 55. roku życia. Co ciekawe – coraz więcej dzieci zakłada konta w serwisie. Wirtualne profile mają już dwulatki.

Amerykanie stanowią tylko 30 procent aktywnych użytkowników Facebooka. Pozostałe 70 procent to facebookowicze spoza Stanów.