Landing Page – jak zrobić?

Sprzedaż online nie należy do najłatwiejszych. Wszystko dlatego, że w Internecie obecna jest bardzo duża konkurencja. I dotyczy to niemal każdej branży. Dlatego tak ważna jest strona internetowa, na którą trafiają potencjalni klienci. Musi być ona tak skonstruowana, aby zachęcała użytkowników do zakupów, czyli realizowała cele.

Skuteczna strona, czyli jaka?

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Tę zasadę zna niemal każdy. Dotyczy ona także Internetu i sprzedaży w sieci. Dlatego jak już wspomniano niezwykle ważna jest strona www, na jaką trafiają potencjalni klienci. Stronę taką nazywa się Landing Page. Na taką stronę użytkownik może trafić z różnych źródeł. Najczęściej są to działania e-marketingowe, do których zaliczyć można kampanię adwords lub display. To, co wyróżnia każdą stronę Landing Page od innych stron www to fakt, że taka strona zawsze ma określony cel, który musi realizować.

Przyciągający uwagę nagłówek

Skuteczna strona Landing Page składa się z kilku istotnych elementów. Jednym z nich jest nagłówek. Jego głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi użytkownika. Dlaczego nagłówek jest tak ważny? Trzeba bowiem wiedzieć, że zdecydowana większość użytkowników Internetu decyduje o tym, czy zapozna się z treścią strony właśnie na podstawie nagłówka. Dlatego musi być on widoczny, musi przyciągać uwagę i zaciekawiać.

Ważny język strony

Tworząc stronę Landing Page, pamiętać należy o odpowiednim języku, w jakim przedstawia się potencjalnym klientom swoją ofertę. Musi być to język korzyści. Klient musi jasno poznać korzyści jakie osiągnie poprzez zakup określonego produktu lub skorzysta z usługi. Dlatego tworząc ofertę nie powinno się jej konstruować poprzez opis cech produktu, a właśnie poprzez przedstawienie konkretnych korzyści dla klienta.

Ciekawa grafika

Istotnym elementem każdej Landing Page jest także grafika. Jednak należy być z tym ostrożnym. Trzeba bowiem pamiętać o tym, aby grafika, zdjęcia nie przesłaniały głównego sensu strony. Użyte na stronie zdjęcia mają przede wszystkim dwa cele. Po pierwsze, mają uatrakcyjnić samą stronę tak, aby była ona miła dla oka. Po drugie, zdjęcia muszą uzupełniać treść oferty. Dlatego umieszczając na stronie zdjęcia pamiętać należy o tym, aby nie odbiegały one od treści oferty. Wszystko musi stanowić jedną spójną całość.

Tylko to co najważniejsze

Jak wspomniano wcześniej każda tego typu strona ma swój cel, który musi realizować. Dlatego tworząc Landing Page trzeba przede wszystkim skoncentrować się właśnie na tym celu. Dlatego na stronie umieszczone powinny być tylko najważniejsze informacje, które mają przyczynić się do realizacji celów strony. Dlatego tworząc stronie nie należy jej przeładować zbyt dużą ilością treści czy zdjęć. Najważniejszy w tym przypadku jest minimalizm.

Pomoc klientowi w podjęciu decyzji

Klient podejmując decyzję zakupową zadaje sobie wiele pytań. Tworząc stronę warto klientowi pomóc w odpowiedzi na te pytania. Dlatego kiedy tworzymy się treść oferty na stronę warto samemu zadać sobie określone pytania. Pytania jakie może w tej sytuacji zadawać sobie potencjalny klient. Następnie dobrym ruchem jest tak skonstruowanie oferty, aby odpowiadała ona klientowi na zadawane przez siebie pytania.

Skuteczny formularz

Nieodłącznym elementem każdej strony sprzedażowej jest formularz kontaktowy. Tworząc taki formularz pamiętać należy, aby wymagał on od użytkownika podania tylko niezbędnych danych. Faktem jest bowiem, iż użytkownicy Internetu nie lubią pozostawiać w sieci zbyt dużo danych o sobie. Ważne jest także, aby formularz nie był zbyt długi. W innym przypadku może to zniechęcić użytkownika do jego wypełnienia.

Posts created 25

Dodaj komentarz

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.