Help Desk - usługa, która pozwala szybko i sprawnie usunąć awarię

Rozwiązanie Help Desk, czyli jak usprawnić działanie firmy?

Czas to pieniądz, a więc – jak wiadomo – w wielu firmach i przedsiębiorstwach jakiekolwiek nieoczekiwane awarie oprogramowania czy też sprzętu mogą doprowadzić do strat finansowych. Ważne jest więc to, aby mieć wsparcie z zewnątrz, które pozwoli – w razie defektu – szybko się z nim uporać i możliwie jak najszybciej wrócić do pracy. Jednym z nich jest system Help Desk.

Czym jest system Help Desk?

System Help Deskfocustelecom.pl/system-helpdesk/ – to nic innego, jak pewnego rodzaju usługa, narzędzie, które oferują specjaliści od IT (z zakresu informatycznego). Jego celem jest usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz czuwanie nad prawidłową pracą wszelkiego oprogramowania oraz sprzętu. Zaplecze tego typu pozwala szybko zasygnalizować problem, a jednocześnie od razu – o ile to możliwe – pozbyć się go.

Usługi Help Desk oferują firmy informatyczne, których obsługa jest dostępna dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Samo w sobie pojęcie to jest dość szerokie, ale specjaliści od IT określają w umowach z przedsiębiorstwami oferowane usługi. Wśród nich najczęściej są to między innymi:
– montaż oraz konfiguracja oprogramowania;
– dbałość o system zabezpieczeń sprzętu;
– szkolenie oraz doradztwo pracowników firmy;
– usuwanie awarii oprogramowania oraz sprzętu;
– wsparcie eksploatacyjne;
– rejestracja zgłoszeń defektów;
– wsparcie merytoryczne z zakresu informatyki.

Jak więc widać, system Help Desk to usługa dość szeroka. Nie obejmuje ona tylko i wyłącznie usuwania zaistniałych awarii, ale również szereg innych możliwości, które mają na celu usprawnienie funkcjonowania firmy.

Korzyści ze wsparcia Help Desk

Zalet systemu Help Desk jest niewątpliwie bardzo wiele. W głównej mierze firmy korzystające z tychże usług mogą liczyć w każdej chwili na pomoc wykwalifikowanych pracowników z zakresu IT, którzy pomogą w każdej sytuacji. W razie awarii specjaliści informatyczni są dostępni dwadzieścia cztery na dobę, siedem dni w tygodniu, bez względu na to, czy jest akurat weekend, czy też święta. Pozwala to więc firmie pracować bez konieczności przerwania obowiązków w razie nieoczekiwanego defektu. Ważne jest także to, że usługi Help Desk przewidują stałą kontrolę całego sprzętu oraz oprogramowania w firmie.

Jak działa system Help Desk?

System Help Desk jest oparty na współdzieleniu dostępu do niego przez pracowników firmy, jak i specjalistów IT. Informatycy mają dostęp do zgłoszeń, dzięki czemu mogą szybko je zarejestrować oraz przeanalizować, a co za tym idzie – zareagować na problemy. Co więcej, narzędzie to umożliwia zapobieganie podobnym zdarzeniom w przyszłości, co wpływa na efektywność i wydajność pracy systemów i urządzeń.

Schemat postępowania w ramach usługi Help Desk wygląda następująco:
– rejestracja zgłoszenia w dedykowanym systemie;
– monitorowanie i modyfikowanie statusu zgłoszenia na bieżąco;
– generowanie raportu zgodnie z parametrami;
– wymiana uwag dotyczących rozwiązania problemu pomiędzy specjalistą z zakresu informatycznego a pracownikiem firmy, który wykrył defekt.

Posts created 40

Dodaj komentarz

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.