To nie przelewki ani pytanie z serii czy wiesz, że…. Dziennikarze Wall Street Journal ustalili, że wiele Facebookowych aplikacji wbrew regulaminowi portalu przesyłają nasze dane osobiste oraz numery ID do co najmniej 25 agencji marketingowych. Pracujący w nich spece od PR-u tworzą z nich specjalne bazy danych, za pomocą których śledzą naszą aktywność na Fejsie. Dzięki temu mogą skuteczniej dobrać odpowiedni przekaz reklamowy lub, mówiąc prościej: szybciej nas kupić.

Wiele aplikacji Facebooka, takich jak Farmville, przekazuje dane użytkowników firmom reklamowym (…) Problem dotyczy dziesiątków milionów użytkowników aplikacji, także tych, którzy zastosowali najbardziej restrykcyjne ustawienia prywatności- pisze „Wall Street Journal”. Gazeta dodaje, że do najpopularniejszych i najbardziej niebezpiecznych aplikacji należy arcypopularny FarmVille Zyngi, Texas HolEm Poker czy FrontierVille.

Rzecznik prasowy Facebook’a zapewnia, że zostaną podjęte odpowiednie kroki, żeby ograniczyć możliwość wycieku danych z portalu. Szkoda tylko, że dopiero teraz zarząd Fejsa podejmuje inicjatywę w obronie ID i danych osobowych milionów wirtualnych mafiozów i farmerów.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.