Jaką wagę ma „lajk” postawiony na fanpejdżu i na stronie www marki? A może najbardziej opłacalne z punktu widzenia marki jest wmanewrowanie fana w aplikację na Facebooku? O tym wszystkim opowiada ciekawa infografika sporządzona na podstawie danych z Moon Toast.

I tak najbardziej lightowe „lajki” to te klikane na stronie internetowej marki, większą wagę mają te na Facebooku, najbardziej fanów angażują zaś aplikacje i logowanie za pomocą Facebook Connect – użytkownik udostępnia wtedy marce swoje podstawowe dane i może udzielić zgody na publikację postów na wallu w jego imieniu. A to najlepsza forma reklamy – wciąga znajomych „lajkera”.

Biorąc pod uwagę te wszystkie zależności wyróżniono pięć kategorii facebookowych fanów – od potencjalnego fana, który jest znajomym „lajkera” marki, aż po super fana, którego znajomi również kupują produkty lubianej na Facebooku marki.

Większe uprawnienia marki na profilu fana = większy zarobek tejże.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *