Zastanawialiście się kiedyś, czy płeć ma wpływ na sposób korzystania z Facebooka? Aby odpowiedzieć na to (pozornie) łatwe pytanie przeprowadzono specjalne badania. Na studentach.
Zarówno panie, jak i panowie, lubią się na portalu komunikować z innymi i dzielić ważnymi dla siebie informacjami. Z tą jednak różnicą, że przedstawicielki płci pięknej koncentrują się głównie na rodzinie i znajomych a panowie namiętnie śledzą nowości ze świata pop-kultury i bieżące wydarzenia.
Badania koncentrują się na określonej grupie wiekowej i, jak podkreślają ich autorzy, nie dostarczają rozstrzygających dowodów dla użytkowników Facebooka w każdym wieku.
Panowie chętniej dzielą się na portalu swoimi politycznymi upodobaniami i antypatiami. Kobiety równie chętnie co mężczyźni informują o swoim statusie związku. Nadto panie o wiele chętniej „lajkują” posty na ścianach i publikują swoje prywatne zdjęcia. Są dla kobiet niezwykle ważne – mają informować o ich nastrojach, za pomocą zdjęć przedstawicielki płci pięknej budują swoje wirtualne „ja” o wiele chętniej, niż mężczyźni. Mało tego – panie uwielbiają filmy – 80 procent ankietowanych kobiet co najmniej raz dziennie wrzuca na Facebooka jakieś video. I kto tu ma parcie na szkło?
Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.
Warto czasami zatrzymać się i przeczytać coś takiego. Polecam serdecznie.