NK poddała się Facebookowi. Z Megapanelu za sierpień wynika, że oba serwisy mają niemal identyczną liczbę użytkowników. NK wyprzedza Facebooka o zaledwie o 15 tys. realnych użytkowników (RU). To tyle, co nic.
W ciągu jednego miesiąca portal Marka Zuckerberga zyskał nad Wisłą blisko 750 tys. RU. W tym samym czasie NK pożarła niepełna 300 tys. UU więcej, niż w lipcu. Tym samym dystans między społecznościówkami stopniał niemal do zera.
Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego – Megapanel PBI/Gemius sierpień 2011:
1. Grupa Google – 17 106 827 RU
2. Grupa Onet.pl – 13 446 852 RU
3. YouTube.com – 12 314 993 RU
4. Grupa Wirtualna Polska – Orange – 12 239 231 RU
5. Grupa Nk.pl – 12 194 980 RU (w lipcu 11 909 716 RU)
6. Facebook.com – 12 179 280 RU (11 444 761 RU)
7. Grupa Allegro.pl – 11 651 529 RU
8. Grupa Gazeta.pl – 11 150 118 RU
9. Grupa Interia.pl – 11 066 508 RU
10. Grupa O2.pl – 9 886 161 RU
Obstawiamy, że w kolejnym Megapanelu Facebook wyprzedzi NK. I nic dziwnego, skoro amerykański portal cały czas ewoluuje, a NK stoi w miejscu. Nie licząc odmienionej strony głównej polskiej królewny oklejonej banerami reklamowymi. I to chyba wszędobylskie i fatalnie wkomponowane w społecznościową maszynkę reklamy najbardziej odstraszają znudzonych użytkowników NK.
A może jeszcze NK nie zginęła? Może to chwilowy, wakacyjny trend? Jak oceniacie?
Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.