A miało być tak pięknie. Usługa Facebook Deals została oficjalnie przez społecznościowego giganta ukatrupiona. Przypomnijmy, że niespełna dwa miesiące temu anonsowano polską premierę Ofert, która jednak nie nastąpi. Uczcijmy te zapowiedzi minutą ciszy.
Wystarczy. Jak portal Marka Zuckerberga argumentuje rezygnację z Facebook Deals? „Po czterech miesiącach testów zdecydowaliśmy się o wycofaniu się z Ofert w ciągu najbliższych tygodni” – lakonicznie odpowiedział serwisowi AllFacebook rzecznik społecznościowego giganta. „Ten test wiele nas nauczył i w dalszym ciągu będziemy sondować, jak najlepiej służyć lokalnej przedsiębiorczości” – skonstatował. I guzik z tej konstatacji wynika.
Co warte podkreślenia – połowa firm, które były zamieszane w Facebook Deals, całkowicie się z tego kanału promocji wycofała i nie miała zamiaru do Ofert wrócić.
Śmierć Deals z pewnością przyspieszyła rewolucja w zakresie polityki prywatności na Facebooku. Przypomnijmy, że w ciągu najbliższych dni portal Marka Zuckerberga ma być na tym polu tak czytelny, jak konkurencyjny Google+. Te zmiany prawdopodobnie zredukowałyby ekspozycję Ofert na Tablicach użytkowników.
Czy facebookowe Oferty zostaną całkowicie zlikwidowane? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Być może produkt zostanie rozwinięty, podrasowany i zaprezentowany za jakiś czas.
Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.