Społecznościowa mania ogarnęła Polskę. Ponad połowa naszych rodaków korzysta z portali społecznościowych, najpopularniejszymi są oczywiście Facebook i NK.pl – wynika z badań PMR Research.
Przejdźmy do konkretów. 54 proc. dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z social mediów, najwięcej wśród respondentów w wieku 18-24 lat – 82 proc., natomiast spośród osób w wieku 35-64 lat – 47proc., zdecydowanie najmniej w wieku powyżej 65 lat – 30 proc.
Polacy deklarują korzystanie głównie z Facebooka (40 proc.) i NK.pl (37 proc.). Biorąc pod uwagę wiek odsetek posiadających konta na portalu NK.pl jest raczej jest stały, natomiast zmienia się odsetek korzystających z Facebooka.
Respondenci w wieku 18-24 lat deklarują korzystanie z portali społecznościowych takich jak: Facebook (74 proc.), NK.pl (40 proc.) i Twitter (2 proc.), natomiast badani z grupy wiekowej 25-34 korzystają z Facebooka (58 proc.), NK.pl (45 proc.) oraz Twittera (4 proc.). Co piąty Polak w wieku 65+ korzysta z Facebooka.
Spośród respondentów, którzy zadeklarowali, że korzystają z portali społecznościowych, 58 proc. zagląda na swój ulubiony portal codziennie, wśród badanych w wieku 18-24 lata robi tak aż 74 proc. Natomiast w kwestii czasu spędzonego na portalu społecznościowym przy jednorazowym zalogowaniu się 28 proc. spośród badanych stwierdziło, że poświęca social mediom 5-10 minut, 27 proc. pół godziny a 28 proc. – godzinę.
Dlaczego Polacy korzystają z portali społecznościowych?
Jak wykazały badania PMR Research aż 86 proc. respondentów, którzy korzystają z popularnych społecznościówek, zagląda do nich, by mieć stały kontakt z przyjaciółmi, 13 proc. – by zawierać nowe znajomości, 8 proc. dla rozrywki (gry online), a jedynie 4 proc. korzysta z portali społecznościowych w celach zawodowych.
Połowa respondentów w wieku powyżej 65 lat deklaruje, że korzysta z social mediów w celu odświeżenia starych znajomości, co trzeci badany w wieku 35-64 lat też tak twierdzi. Przy okazji tego pytania możliwe było podanie innych powodów, wśród nich najczęściej pojawiło się „poszukiwanie informacji” i „bycie na bieżąco”, a także „realizacja celów politycznych”.
Podsumowując: Polska portalami społecznościowymi stoi. Zdecydowana większość użytkowników sprawdza swoje konta codzienne (58 proc.). Tylko co dziesiąty dorosły Polak, który posiada konto na portalu społecznościowym przyznaje, że zagląda do niego w czasie pracy.
—-
Ogólnopolskie badanie konsumenckie zostało przeprowadzone metodą wywiadu telefonicznego przez PMR Research w październiku 2011 r. na reprezentatywnej próbie 1000 pełnoletnich Polaków. Błąd oszacowania wyniósł maksymalnie 5 proc.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
Tego potrzebowałem! 🙂