Doczekaliśmy się. Za trzy tygodnie społecznościowy gigant zaprezentuje swoją platformę muzyczną. Grającego Facebooka wesprą Spotify, Rdio i MOG. Premiera nastąpi podczas organizowanej przez portal Marka Zuckerberga konferencji F8.
Przypomnijmy, że o muzycznej platformie Facebooka donosiliśmy już w maju. Popularny Fejs pertraktował wtedy z serwisem Spotify, czyli internetowym „radiem” https://www.fejsik.pl/Bedzie-muz… , niedostępnym zresztą dla polskich użytkowników. Jeśli Spotify będzie najważniejszym partnerem Zuckerberga na muzycznym polu, biało-czerwoni użytkownicy nie doświadczą muzycznych podniet na Facebooku.
Wiadomo na pewno, że społecznościowy wieloryb nie będzie grał samodzielnie, lecz skorzysta z rozwiązań dostarczanych przez partnerów – podobnie jak w przypadku gier i aplikacji.
Czy do muzycznego tanga Facebook zaprosi także inne firmy? Prawdopodobnie tak, bo właściciel imperium lubi różnorodność. A im więcej parterów tworzących muzyczną platformę na Facebooku, tym więcej potencjalnych konsumentów tejże. To się po prostu opłaci.
Póki co z niecierpliwością czekamy na premierę grającego Facebooka licząc na to, że nad Wisłą będzie cokolwiek słychać. A jeśli nawet w dniu premiery Zuckerberg nam nie zagra, to zakładamy, że prędzej czy później muzyczna platforma zadziała w Polsce.
Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.