W 2015 roku społecznościowe imperium Marka Zuckerberga będzie warte pięć razy więcej niż teraz. Dziś SecondMarket Inc. szacuje wartość Facebooka na 41 miliardów zielonych. Za pięć lat gigant będzie wart 200 miliardów – ocenia spec od mediów społecznościowych Lou Kerner.
Jak to możliwe? Do końca tego roku rynek reklamy internetowej będzie wart 110 mld dol. 20 procent odsłon wszystkich stron internetowych należy do Facebooka, więc zgarnie 20 procent udziałów z reklamy – wieszczy Kerner. Na nich serwis zarobi 22 mld dolarów.
Do tego dochodzą jeszcze wpływy z mikropłatności w wysokości 5 mld dol. i kolejne 5 mld z reklam poza Facebookiem tzn. takich, które lubią przyjaciele królika. Wszystko razem daje 32 mld. zielonych dochodów. Margines błędu wynosi w tym przypadku 40 procent co daje 13 mld. $ realnego dochodu w 2015 roku.
Skąd zatem te 200 mld? Zobaczcie sami:
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
Wow, to dopiero odkrycie! Co o tym sądzicie?