Zawiedzeni abonenci sieci Play chcą wytoczyć operatorowi pozew zbiorowy. Powód? Wysokie rachunki, które mają być niesłusznie zawyżane przez Play. Jak to możliwe? Protestujący na Facebooku twierdzą, że operator nalicza im potwornie wysokie wysokie opłaty za transfer internetowy transfer danych. Szkopuł w tym, że według abonentów „zużycie internetu w telefonach w ogóle nie miało miejsca”.

Abonenci zrzeszają się na facebookowej stronie „Play – Oszukani” https://www.facebook.com/pages/… . Jak argumentują swój protest?

„Nasza społeczność powstała w celu walki przeciwko nieuczciwym praktykom operatora sieci Play, który nalicza swoim użytkownikom absurdalnie wysokie opłaty za zużycie internetu w telefonach, które w ogóle nie miały miejsca. W najróżniejszych porach dnia i nocy, kiedy telefony nie są nawet użytkowane lub co więcej, znajdują się poza zasięgiem sieci, pojawia się zużycie od kilkunastu megabajtów do kilku gigabajtów” – czytamy na fanpejdżu.

„Operator odrzuca wszystkie reklamacje, twierdząc, że naliczenie jest prawidłowe i zwalając winę na aktualizacje smartfonów. Nie potrafi lub nie chce jednak tego udowodnić, odrzucając wszystkie wnioski o udostępnienie szczegółów połączeń. Pytanie „jaka aktualizacja pobiera kilkaset MB danych również pozostaje bez odpowiedzi! Z naszych analiz wynika natomiast, że opłaty naliczane są za „puste połączenia”, kiedy to telefony bezskutecznie próbują się połączyć z netem, ale nieudane połączenia odbijają się od bramki operatora. Zużycie zatem nie następuje, ale opłata jest pobierana” – tłumaczą inicjatorzy akcji na portalu społecznościowym.

Co na to operator? Rzecznik Play Marcin Gruszka twierdzi, że użytkownicy sami są sobie winni – korzystają ze smartfonów z systemem operacyjnym Android, które praktycznie cały czas łączą się z internetem w celu aktualizacji oprogramowania – donosi serwis WirtualneMedia. I nie wykupują odpowiednich pakietów internetowych. A to musi kosztować.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

28 Replies to “Wszyscy „oszukani przez Play” protestują na FB

  1. Durni użytkownicy telefonów z androidem tak mają. Po co im internet skoro nie umieją z niego korzystać…? Łączenie się telefonów z internetem to nie tyle wina operatora co systemu android. Wystarczy poczytać w necie na temat telefonu i problemu którego jesteśmy właścicielami. 1#.Wystarczy zadzwonic na info i wymusić aby zablokowali dostep. 2#. ściągnąć z „marketu” łatke która blokuje nie autoryzowane przez uzytkownika, automatyczne aktualizacje systemu ANDROID. Sam tak miałem ale nie popadłem w frustracje….

  2. NYC boy ma 100 procent racji. Mam telefon z Androidem i nie płacę ani złotówki za sieć. Zainstalowałam jeden programik z Marketu, który blokuje transfer danych w sieci komórkowej (z wi-fi korzystam swobodnie) i nie mam żadnego problemu.

  3. należę do kategorii ludzi ułomnych technicznie, nie znam się ta takich pierdołach i pewnie właśnie mi podobni użytkownicy robieni są w lolo… Zobaczą fajną reklamę i nowoczesny telefon i po zawodach. Tylko, że tu chodzi o rzetelną informację ze strony operatora, a tu jej zabrakło;/

  4. Uwaga na umowę o szybkość internetu np.2mb nie gwarantowane tylko (do 2 mb )może nawet być do 0,5 i nic się z tym nie zrobi ,co za dziadowska sieć i konsultanci bez wiedzy żenada … ludzie jeśli możecie nie wchodzcie w to badziewie PS. Mały prezesiku pleya wez się do roboty a nie oszukuj ludzi i nie zatawiaj się regulaminem .To ma działać i powinniście szanować klienta a nie go olewać …..

  5. a co wy myślicie że za darmo Play, Orange, 36,6, TPSA, i inne będą was karmić, to są zagraniczne firmy i doją polskich abonamentów po całości, dają Wam bagno za bardzo wysokie rachunki, polskie standardy łącz nie mają nic wspólnego z tym co jest w krajach zachodnich Europy

  6. Może jestem zacofany i używam Sony Ericsona k750i ale tego nowoczesnego badziewia co to raz naziemie spadnie i po nim nie kupię i problemów z telefonem nie mam takich jak opisujecie.

  7. A ja chcę dodać,że Play kradnie też za wysyłanie sms.Za 5 wyrazów pobranie 18gr. Sprawdziłam to przez kilka miesięcy a nawet w obecności pracownika play ale reklamacja nie została uwzględniona perfidnie oszukują .Złożylam reklamację u rzecznika konsumentów i dowiedziałam się,że największa ilośc skarg jest na operatora play.Rzecznik jest zasypany skargami.

  8. w htc jest np tak, ze jak ktoś ma włączone funkcje szybkich wiadomości, informacj pogodowych itp to pobiera to strasznie dużo danych, mimo ze użytnikowi wydaje się ze nie korzysta z internetu

  9. Ludzie kochani – zlitujcie się. Kupujecie smartphone’y, nie macie zielonego pojęcia jak z nich korzystać (ani nie szukacie odpowiednich solucji w internecie) i jesteście wielce zdziwieni, że coś Wam się łączy, coś pobiera i w ogóle coś się dzieje w tle za co operator nalicza opłaty. Gdybyście chcieli kupić np. broń, to chyba warto by było wiedzieć że służy np. do zabijania, bo strzela, że trzeba mieć ją zabezpieczoną, że wymaga konkretnej amunicji itp itd. Tu jest to samo. Poszukajcie darmowych programików takich jak APNdroid np. i po kłopocie. Chociaż jak się nad tym dłużej zastanowić, to może dobrze, że takie ciemnoty mają problemy ze smartphone’ami – przynajmniej mniej będzie lansujących się cynkusiów świecących telefonem (z którego nie potrafi korzystać) przed panienkami….

  10. Jeśli firma dba o klienta, to zatrudnia kompetentnych pracowników do obsługi klienta, za duże pieniądze, a nie półgłówków, tyle, że w białej koszuli. Nie musi potem wysyłać rzecznika, który między wierszami nazywa klientów durniami. Utracone wielkie pieniądze są kilkakrotnie większe od kasy wydanej na kompetentnych ludzi w punktach obsługi. To nie tylko w PLAY klienta ma się za nic. Jeszcze rok – dwa takiej postawy i klienci odwrócą się od PLAY na taką skalę, że PLAY będzie musiało zniknąć z rynku w Polsce.

  11. Np. do karty tv w kompie mam gówniany program, który wyszuakła programy, ale zamiast głosu szum i śnieżenie (naczytałem się na forum w necie o tym badziewnym programi i niekompetentnych, ociężałych ludzi pracujących przy obśłudze danego rejonu Europy). Mam się na tym znać, że system nie taki dla Polski, że mam bezsensownie ustawiać kraj Czechy albo Rumunia, itd. Negatywne opinie wiszą od 2009 w necie (kompa z kartą tv i oprogramowaniem kupowałem w 2011).

  12. Mam numer w Play na abonament z internetem i telefon z Androidem i nigdy nie zpłaciłem za transmisję danych, a korzystam z nawigacji, poczty, you tube, android marketu. Wiekszość osób łasi się na fajny telefon, (choć to są juz urządzenia wielofunkcyjne) nie mając pojęcia do czego mogą je wykorzystać i oczywiście abonament bez internetu bo po co? Nigdy nie korzystałem! Niestety brak wiedzu czasem drogo kosztuje. Pozdrawiam

  13. Jestem w T-Mobile i od jakiegoś czasu używam HTC. Fakt telefon cały czas chce się łączyć z netem w celu aktualizacji a to kosztuje. Tylko nikt nie zabrania nam tego odłączyć w ustawieniach. Po za tym dział obsługi klienta wytłumaczył mi że jak chcę to moge wykupić pakiet danych żeby płacić mniej w razie czego jak tego nie wyłączę.

  14. dlatego nawet nie ma ustawionej konfiguracji w telefonie. internet to sie uzywa w domu, u pewnego dostarczyciela, a nie przez internet, gdzie wszystko moze sie wlaczyc przez przypadek. nie umiecie wytrzymac dnia bez internetu?

  15. Operator Plusa dopisuje do rachunku za niewysłane sms-y”Premium”,podczas gdy właściciel przebywa poza granicami Polski!

  16. przepraszam bardzo ale to ich wina że są niedoczytani i tępi.. każdy normalny wie że mając Android’a same sie aktualizacje robia.. bezsens tych ludzi!!!!

  17. mam abonament za 60 dyszek i wogole nie drynadam nie pisze duzo esow a k,,,, placw play ponad 100 a z netem wogole sie nie lancze play w waly robi

  18. Ustawienia —> Sieci zwykłe i bezprzewodowe —> Sieci komórkowe —> Włącz przesył danych ( wyłącz ) Teraz każdy ciemniak przesyła mi 2% zaoszczędzone dzięki mojej poradzie.

  19. Ehh , ludzie widzicie u znajomych czy w reklamach telefony typu smartphone , kupujecie bo „taka moda” a teraz płacz . K…a wystarczy troche poczytac , zapoznac sie i tyle .Nawet w instrukcji obsługi niektórych tego typu modeli jest informacja po pobieraniu aktualizacji w tle itp , tylko trzeba chcieć . Wg mnie możecie sobie te pozwy w powsadzac w te wasze durne półmózgi i tyle!!! Nie dla idiotów , proponuje Nokie 3210 hahah . Żal mi Was wszystkich . Bez pozdrowień a Play jest naprawdę porządnym operatorem ( nie mowie o *500 , to jest wyjatek ) 🙂

  20. Jaka ciemnota. Instalować na Androidzie APN, albo inny bloker sieci i bedzie po problemie. Wyrzucamy widget z przyciskiem na pulpit głowny i za jednym właczeniem dezaktywujemy GPRS,3G,EDGE. A jak ktoś nie wie za jaki telefon sie brać to kupić se Nokie na Symbianie i po problemie bedzie, a nie zrzucaja na zajebista siec… Eh no… Polska. Tu ciężko się oddycha…

  21. oni maja wlanczonego neta i nie umia go wylaczyc a teraz protest! nauczcie sie uzywac telefonow pozniej protesty! kupujcie sobie telefony z zielonymi ekranami a nie z androidem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.