Przycisk „Lubię to!” skończył dopiero rok i sześć miesięcy a już jest najpopularniejszym buttonem na portalach społecznościowych. Jakie treści najchętniej „lajkują” użytkownicy Facebooka? Odpowiedź na to pytanie niesie infografika przygotowana przez Crowd Science.

Najczęściej „lajkowane” treści na Facebooku:

– posty – 16 proc. „lajków”,
– fotografie – 16 proc. „lajków”,
– komentarze – 16 proc. „lajków”,
– filmy – 12 proc. „lajków”,
– strony fanowskiej nie związane z markami 10 proc. „lajków”,
– strony fanowskie marek 9 proc. „lajków”.

Aż 14 proc. internautów w ogóle nie używa przycisku „Lubię to!”.

Takie wnioski wysnuto na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 1224 facebookowiczów – informuje serwis zdnet.com. Warto zwrócić uwagę na fakt, że żaden typ treści publikowanych na popularnym Fejsie nie zyskał sympatii ponad 20 proc. użytkowników.

Wyniki badania nie są niespodzianką. Najlepiej na Facebooku sprzedają się prywatne publikacje – posty, zdjęcia i komentarze. Ci, którzy „lajkują” strony fanowskie marek spędzają w internecie najwięcej czasu – podkreślają analitycy Crowd Science.

Dlaczego użytkownicy „lajkują” treści na portalu Marka Zuckerberga?

– z sympatii dla znajomych – 28 proc. ankietowanych,
– podoba im się dana zawartość – 26 proc. ankietowanych,
– lubią daną markę – 14 proc. ankietowanych,
– podtrzymują swój kontakt z marką – 10 proc. ankietowanych,
– chcą poinformować znajomych o marce – 7 proc. ankietowanych,
– liczą na zniżki i rabaty – 6 proc. ankietowanych,
– biorą udział w konkursach – 5 proc. ankietowanych.

A Wy dlaczego to robicie?

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

2 Replies to “A Ty co lubisz na Facebooku?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *