W zeszłym roku Electronic Arts przejął Playfish, dużego producenta gier na Facebooka. Transakcja miała wartość około 400 mln dolarów. Od tego momentu, dośc zresztą spóźnionego, zaczęła się walka EA o monopol na rynku facebookowych gier.
Wiodący producent gier komputerowych Electronic Arts podpisał porozumienie z Facebookiem!Facebook Credits, czyli waluta obowiązująca w świecie ponad 500 milionowej społeczności Fejsa, będzie stanowił jedyny środek płatności w portalowych grach Electronic Arts. Wiecie co to dla nas oznacza?
Po sukcesie wprowadzenia FIFY i NFL na Fejsie przez Alectronic Arta, przyszedł zapewne czas na Monopoly – grę którą każdy zna i lubi ze stajni EA. Czy to wystarczy, żeby pokonać w batalii o facebookowiego gracza Zyngę? Wątpliwe. Przecież Electronic Arts obudził się trochę w ręką w nocniku. Wchodzi na rynek facebookowych gier, który wszak już dawno został – nomen omen – zmonopolizowany.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
Polecam ten tekst wszystkim, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę.