Dla 1/7 z prawie 6 mln użytkowników serwisu w Polsce najważniejszą wadą Facebooka jest nadmierna obecność materiałów reklamowych i promocyjnych wpisów – wynika z badania agencji interaktywnej Think Kong i portalu badawczego StudentsWatch. Badanie* jest częścią większego projektu obu firm związanego analizą postaw polskich użytkowników serwisów społecznościowych.

Odpowiadając na pytanie o najbardziej dokuczliwe wady Facebooka polscy użytkownicy serwisu nie są jednomyślni. Najczęściej (21 proc. wskazań) użytkownicy wymieniają poczucie zagrożenia prywatności. Następne w kolejności (19,5 proc.) są zagrożenia związane z wykorzystaniem oprogramowania zintegrowanego z Facebookiem – np. niechcianych wpisów publikowanych bez zgody użytkowników przez uruchomione przez nich aplikacje. Trzecia pozycja (14,8 proc.) to niechciane materiały, w tym także mało interesujące wpisy pochodzące od „polubionych” wcześniej stron.

– Chwilowe zainteresowanie wyrażone kliknięciem „Lubię to!” często nie oznacza niczego poważnego. Nudna, nieciekawa treść działa jak wciśnięta na siłę ulotka – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – niechęć do mało interesujących wpisów deklarują przede wszystkim kobiety i starsi użytkownicy Facebooka – dodaje.

– Wspólny projekt jest nowością na polskim rynku badań on-line i będzie stanowić opracowanie na temat czołówki serwisów społecznościowych w opiniach polskich internautów. Projekt jest społecznościowy w każdym calu – zarówno pod względem tematyki jak i respondentów, a także platformy badawczej. Wykorzystanie narzędzia on-line umożliwiło błyskawiczne zebranie dużej liczby kwestionariuszy, ale również pozwoliło na zastosowanie zaawansowanych pytań badawczych – komentuje Piotr Zimolzak, Główny Analityk StudentsWatch.pl – wśród nich należy wymienić rangowanie preferencji (przy ustaleniu najbardziej dotkliwych problemów Facebooka) oraz analizę korespondencji przy budowie mapy percepcyjnej do określenia wizerunku serwisów społecznościowych – mówi.

*Badanie, którego część stanowi analiza postrzegania cech Facebooka zrealizowano na przełomie września i października b.r., na losowo dobranej próbie 1120 użytkowników internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Pełny raport prezentujący wszystkie uzyskane w wyniku badania dane zostanie zaprezentowany jeszcze w tym miesiącu.

A co Was najbardziej wkurza na Facebooku?

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

5 Replies to “Co najbardziej wkurza na Facebooku? (RAPORT)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *