Strach przed konkurencją – to główny powód, dla którego polskie firmy decydują się na społecznościową aktywność – donosi „Rzeczpospolita”. Dziennik cytuje wyniki badań* przeprowadzonych przez firmę doradczą Deloitte.
Aż 62 proc. przedstawicieli rodzimych przedsiębiorstw przyznało, że strach przed konkurencją popycha ich do korzystania z Facebooka. Z tego samego badania wynika, że 86 proc. polskich biznesmenów jest aktywnych na portalach społecznościowych. Co warte podkreślenia polscy specjaliści ds. social mediów do końca nie wiedzą, jak mądrze wykorzystywać Facebooka.
Blisko połowa polskich firm nie zatrudnia specjalisty (specjalistów) zajmujących się wyłącznie portalami społecznościowymi. Zaledwie 17 proc. menadżerów nad Wisłą ma opracowaną strategię dotyczącą aktywności w social mediach.
Należy podkreślić, że rodzime firmy coraz częściej poszukują kompetentnych pracowników, którzy doskonale poruszają się po świecie portali społecznościowych: „Z naszych rozmów z dyrektorami marketingu wynika, że podnoszenie wiedzy i umiejętności pracowników, którzy zajmują się prowadzeniem komunikacji w mediach społecznościowych, jest jednym z największych wyzwań” – cytuje słowa Daniela Martyniuka z Deloitte „Rz”.
*W badaniu Deloitte, które prowadzono od grudnia 2011 do lutego 2012 wzięło udział 71 polskich firm.
A czy Wasza firma jest obecna na Facebooku?
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
Dla szpanu 😛