Od poniedziałku na profilu Facebooku dostępna jest gra edukacyjna „Catch Papilloma”. Ta pionierska inicjatywa skierowana do kobiet służy popularyzowaniu wiedzy na temat profilaktyki raka szyjki macicy, który każdego dnia jest diagnozowany u 10 Polek. Gra jest elementem kolejnej edycji kampanii społecznej „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”. Za pośrednictwem najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie organizatorzy akcji chcą dotrzeć z przekazem do milionów Polek.
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze
„Catch Papilloma” rozpoczyna się od przygotowania własnej unikalnej postaci, którą każda kobieta może dopracować w najdrobniejszych szczegółach. Począwszy od koloru oczu poprzez makijaż, fryzurę, modne ubrania i biżuterię aż po dodatki i obuwie. Wirtualna szafa pełna wytwornej garderoby stoi otworem przed wszystkimi internautkami. Każda użytkowniczka gry przenosi się w świat stylizacji, gdzie z zaangażowaniem może ubrać swoją postać od stóp do głów. W ten sposób bohaterka gry przygotowuje się do wieczornego wyjścia.
Fabuła toczy się w wielkiej metropolii rozbawionej nocnym życiem. Starannie przygotowana bohaterka, udaje się do miasta aby w miłej atmosferze spędzić wolny wieczór. W punkcie kulminacyjnym następuje zaskakujący zwrot akcji… „Catch Papilloma” została zaprojektowana, aby w nowatorski, a jednocześnie zapadający w pamięć sposób, przekazać Polkom wiedzę na temat zagrożenia, jakie niesie za sobą zakażenie wirusem HPV.
Polska na niechlubnym podium
Dane z Krajowego Rejestru Nowotworów przerażają. W 2009 roku na raka szyjki macicy zachorowało 3012 kobiet, a blisko dwa tysiące umarło z powodu tego nowotworu. Mimo, że od 2006 roku dostępny jest program bezpłatnych badań cytologicznych dla kobiet od 25 do 59 roku życia, dane praktycznie się nie zmieniają. Polska jest w niechlubnej czołówce europejskiej, jeśli chodzi o umieralność z powodu raka szyjki macicy, pomimo faktu, że z problemem można skutecznie walczyć.
– Wierzę, że Catch Papilloma będzie świetnym impulsem abyśmy podjęły działania profilaktyczne w realnym świecie, które pomogą nam uniknąć śmiertelnego zagrożenia w przyszłości. Jest to pierwsza w Polsce gra edukacyjna wykorzystywana w kampanii społecznej popularyzującej wiedzę na temat zagrożenia jakie niesie za sobą zakażenie wirusem brodawczaka ludzkiego. W dużej części została ona przygotowana przez kobiety dla kobiet. Gra jest bardzo angażująca oraz zwiera w sobie mądry przekaz edukacyjny. Zachęcam wszystkie dziewczyny do wzięcia udziału w grze oraz polecania jej koleżankom – mówi Magda Siarkowska z biura organizacyjnego kampanii społecznej „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”.
Gra dostępna jest tu: http://www.facebook.com/Kobiecy…
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
rodzinka pl ja to mam szczenście
nk
mama va
psyjc domnienactawekokdobra
aha