Kiedy w lutym 2004 roku Mark Zuckerberg odpalał Facebooka zapewne nie przypuszczał, że jego społecznościowe dziecko w ciągu zaledwie 7 lat przekształci się w potężną machinę do zarabiania pieniędzy.
Dziś w USA Facebook jest królem banerów (tylko w tym roku zarobi na nich ponad 2 mld dol.), a całkowity przychód społecznościowego imperium według szacunków wyniesie w 2011 roku 4 miliardy dolarów https://www.fejsik.pl/Ile-w-tym-… .
Serwis Mashable przygotował arcyciekawą infografikę, która obrazuje marketingową ekspansję Facebooka od momentu jego powstania, aż do dziś. I pomyśleć, że na początku 'thefacebook.com’ miał być jedynie międzyuczelnianym serwisem społecznościowym…
Warto zwrócić uwagę na fakt, że Facebook bardzo szybko reagował na wymagania rynku. Szefostwo portalu robiło wszystko, by przyciągnąć do siebie reklamodawców. Wszystkie atrybuty Facebooka – znacznik „Lubię to!”, usługa Facebook Places, Facebook Deals i facebookowe kredytki – są tylko narzędziami do zarabiania na nas kasy.
Sprytnie to sobie Zuckerberg wymyślił!
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.