O rychłej detronizacji polskiej społecznościowej królewny media spekulują od wielu miesięcy. Facebook ma pokonać Naszą-klasę i to amerykański portal ma być numerem jeden w Polsce. Dominik Czarnota, który niebawem obejmie stanowisko prezesa Naszej-klasy zapewnia w wywiadzie z „Gazetą”, że polski serwis tak łatwo się nie podda.

Czarnota zwraca uwagę na nie do końca miarodajne statystyki Facebooka w Polsce (o czym wielokrotnie pisaliśmy – od red.): „Nie lekceważymy naszej konkurencji, ale urealnijmy obraz obecności Facebooka na polskim rynku. Megapanelowe RU i standardowa miara dla społeczności MAU to jednak dwa zasadniczo różne wskaźniki, które nasz rynek jakoś beztrosko zaczął utożsamiać. Siłą społeczności są zarejestrowani w niej Użytkownicy, bo to przecież oni stanowią jej trzon. Tymczasem Megapanel w odniesieniu do Facebooka tego nie pokazuje, pokazuje znacznie więcej” – mówi w wywiadzie dla „Gazety”.

I dodaje: „Socialbakers rekomendowany przez Facebook w zakresie ich statystyk, mówi że amerykański serwis ma w Polsce 6 mln Użytkowników, a Megapanel pokazuje 10 mln RU. 6 a 10 – robi różnicę. Oczywiście nie chcę tu dyskredytować rozwoju Facebooka w Polsce, nie wypieram się też sytuacji konkurencji. Do tej pory działaliśmy w dużym komforcie, bez pretendentów”.

W czym według Leszka Czarnoty Nasza-klasa jest lepsza od Facebooka? „Mamy kilka atutów, które, mam nadzieję, przełożę na umocnienie naszej pozycji. Lepsza znajomość potrzeb Użytkowników społeczności na naszym rynku, czyli aspekt, w którym lokalność góruje nad globalnością, dedykowana, dynamicznie reagująca obsługa będąca dosłownie pod ręką Użytkownika, mówiąca w tym samym co On języku, znająca Jego realia” – podkreśla.

Pewnie, że świeżo namaszczony przyszły prezes polskiej społecznościówki nie jest do końca obiektywny w ocenie rynku; trudno się po Czarnocie spodziewać, że publicznie przyzna się do strachu przed Facebookiem. Wirtualne imperium Marka Zuckerberga ma się jednak w Polsce coraz lepiej – tylko w ciągu ostatniego półrocza do serwisu przyłączyło się ponad 2,1 mln nowych użytkowników znad Wisły. Polacy pokochali Facebooka i warto zauważyć, że przyrost użytkowników wcale nie jest regułą – w ostatnim miesiącu z FB uciekło blisko 1,5 miliona Brytyjczyków. Szkoda, że zakochane w Zuckerbergu media przemilczały ten fakt.

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

5 Replies to “Jeszcze Nasza Klasa nie umarła

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *