Rodzinne święta i ładna pogoda silniej odrywają Polaków od stron firmowych na Facebooku, niż wielka majówka w deszczu i śniegu – wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Cheesecat.
Ostatnie święta wielkanocne potwierdziły opinię, że lubimy je spędzać odrywając się od codzienności. Na największych polskich facebookowych fanpejdżach ruch spadł o połowę. Wybór między światem wirtualnym a realnym ułatwiła nie tylko rodzinna atmosfera, ale i ładna pogoda. Święto Pracy i 220. rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja już tak masowo nie odciągały nas od aktywności w serwisie społecznościowym. Liczba komentarzy i postów zmniejszyła się wprawdzie znacząco w porównaniu z tradycyjnymi dniami pracy, ale nie tak gwałtownie jak w przypadku Wielkanocy.
Co ciekawe, według danych przeanalizowanych przez Napoleona, w trakcie majówki Polacy bardziej interesowali się stronami firmowymi niż choćby miesiąc wcześniej. Kluczem do odpowiedzi na pytanie „dlaczego?” może być między innymi fakt, że 2-3.04 był pierwszym słonecznym weekendem tej wiosny.
Narzędzia analityczne programu pokazały jeszcze jedną ciekawą prawidłowość. Po leniwym weekendzie rzucamy się w wir wirtualnej społeczności ze wzmożoną energią. Najszybciej „otrząsnęliśmy” się ze świąt wielkanocnych. Już we wtorek rekordowe ilości wpisów i komentarzy pojawiły się na facebookowych stronach fanowskich. Nieco więcej czasu potrzebowaliśmy na zebranie myśli po majówce. Niezwykle wysoka fala dyskusji, zdjęć, opisów weekendowych spotkań dotarła na serwis społecznościowy w ostatnią środę (05.05).
Poniżej prezentujemy wykres aktywności na fanpejdżach Facebooka wykonany przy użyciu programu do zarządzania treścią i analiz statystycznych Napoleon.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
no i co?
no właśnie no i co z tego?
Takie ciekawe rzeczy się dzieją. Wiedzieliście w ogóle o tym?