Użytkownicy Facebooka chcą dyskutować w weekend, ale… nie mają z kim. Z analizy programu Napoleon ( http://www.catnapoleon.com/ ) wynika, że aktywność fanów na stronach firmowych w wolne dni rośnie. W ostatnim czasie spada jednak systematycznie aktywność moderatorów.
Przeanalizowaliśmy 11 tysięcy stron w serwisie Facebook i wyniki mogą być zastanawiające dla firm, które budują swój wizerunek w mediach społecznościowych. Ich fani chcą rozmawiać i czytać o ulubionych markach w weekendy. Tymczasem aktywność moderatorów spada. To może być niebezpieczne dla marki w kontekście relacji z potencjalnym klientem i zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Internauta, któremu brakuje czasu w ciągu tygodnia, ma mniejsze szanse na uzyskanie odpowiedzi na pytanie, wyjaśnienie problemu czy podzielenie się uwagą w sobotę lub niedzielę.
Spadek aktywności moderatorów jest tym bardziej zastanawiający, że Facebook cały czas się rozwija i fanów przybywa. Wiążą się oni coraz silniej z ulubionym portalem, szukają na nim informacji o produktach i usługach. Widać to wyraźnie choćby analizując… prognozę pogody. Choć weekendy są coraz cieplejsze i bardziej słoneczne, to nasza aktywność przed komputerem rośnie. Przybywa także innych badań wskazujących na to, że zaangażowanie użytkowników rośnie w weekend.
Wyniki analizy wykonanej przy użyciu Napoleona warto bowiem zestawić z danymi Buddy Media. Zgodnie z nimi wysokie zaangażowanie fanów w niedzielę powinny wykorzystywać media, branża rozrywkowa, motoryzacyjna, sportowa, handel detaliczny.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.