Zynga – producent gier na Facebooka, nieco przesadził ze swoimi najnowszymi reklamami. Jedna z nich przedstawiała osiedlowego gangsta z duuużym nożem. Podpisano ją (w luźnym tłumaczeniu) Zdobądź szacun na dzielni i awansuj ze zwykłego gangstera do szefa mafii w Mafia Wars. Organizacje monitorujące media na Wyspach wściekły się strasznie z tego powodu.
Advertising Standards Authority niemalże zapluło się widząc tą reklamę. Twierdzi, że jest agresywna, propaguje przemoc i jest wysoce nieodpowiedzialna. Zynga zwaliła odpowiedzialność na Facebooka, który reklamę zatwierdził, a Facebooku na Zyngę, która załamała zasady regulujące treść reklam umieszczając w niej fotkę broni.
Reklama została zdjęta.
Zynga będzie teraz zapewne na cenzurowanym i jej kreacje będą bardzo uważnie sprawdzane, ale interes kręci się dalej. Do czasu, gdy kolejna grupa hipisów albo – dla odmiany – religijnych moralistów, postanowi się wyżywać walcząc o głupoty. W czasach, gdy PRAWDZIWI MORDERCY maja swoje fanpejdże na Facebooku.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
Polecam to wszystkim, którzy cenią sobie nowe spojrzenia na znane tematy.