W listopadzie 2010 roku Facebook kupił od organizacji zrzeszającej amerykańskich farmerów domenę fb.com. Dziś już wiemy, że zapłacono za nią 8,5 mln dolarów, ponad 42 razy więcej, niż społecznościowy gigant zapłacił za domenę Facebook.com, która kosztowała ok. 200 tys. zielonych.

Trochę historii: Domenę Facebook.com kupiono w 2005 roku po to, aby pozbyć się z nazwy serwisu przedrostka „the”. Prekursorem dzisiejszego Facebooka był serwis thefacebook.com.

Po co społecznościowemu gigantowi domena fb.com? Jak donosi serwis Mashable, adres internetowy od rolników kupiono ze względu na projekt Tytan. W ubiegłym roku szef Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił uruchomienie nowatorskiej usługi e-mailowej, która miałaby łączyć SMS-y, czaty i komunikaty. Facebook nie chciał mieszać poczty firmowej (at)facebook.com z pocztą użytkowników. Potrzebna była nowa domena.

Farmerzy z American Farm Bureau Federation, którzy sprzedali Facebookowi domenę fb.com korzystają teraz z bardzo podobnej – fb.org.

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.