Codziennie na Facebooku setki tysięcy firm zabijają się o fanów. Trudno w to uwierzyć, ale niektóre z nich marzą o tym, żebyś to właśnie TY wcisnął „Lajka” i dołączył do grona petentów.

Dotychczas jednak nie było wiadomo, jaką wartość ma taki FAN dla firmy i jaki z niego finansowy pożytek. W końcu znaleźli się uczeni, którzy zbadali wartość dolarową fana fejsbukowych fanpejdżów.

Jak podała firma Syncapse średnio każdy z nich wart jest około 136 dolarów i ta wartość waha się w zależności od tego, czy marketing firmy jest kiepski, czy udany. Warto przy tej okazji zaznaczyć, że przeciętny konsument z Polski może być wart mniej. Żyjemy trochę w innym świecie, niż Amerykanie! Sorry.:)

Syncapse zwrócił się do 4000 fanów najbardziej popularnych marek na FB (Nokia, BlackBerry, Victoria’s Secret, Adidas, Nike, Coca-Cola, Starbucks and McDonald’s ) i zbadał, dlaczego są fanami owych marek i czy wydają kasę na ich produkty.

Co wyszło z tych badań? Średnio miłośnik danej marki na FB wydaje o 71 zielonych więcej na jej produkty niż inni. Tenże fan jest fanem lojalnym i poleca ukochaną firmę znajomym na FB. I koło się napędza!

Najwięcej wydają fani MC’DONALDSA – o ponad 300 $ więcej, niż fejsbukowicze nie lubiący firmy. Miłośnicy COCA-COLI wydają blisko 200 $ więcej a mydła DOVE ponad 140. Ciekawe, kiedy fejsbukowi fani dostaną zniżki na produkty ulubionych marek.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.