Polska jest kolejnym europejskim krajem, w którym Facebook stał się serwisem społecznościowym o największym zasięgu. Platforma jest już liderem kategorii społeczności, a także dominuje pod względem zasięgu w rankingu wszystkich witryn m.in. na rynkach: brytyjskim (74,5%), niemieckim (61,6%), włoskim (74,5%), francuskim (67,7%) czy hiszpańskim (67,7%).

Przypomnijmy, że we wrześniowym zestawieniu Megapanelu Facebook zanotował liczbę 11 725 422 realnych użytkowników, podczas gdy serwis Nk.pl osiągnął wynik 11 628 873 RU (Megapanel PBI/Gemius, 2011.09).

Nasza Klasa, obecnie Nk.pl, zaistniała na polskim rynku w listopadzie 2006 roku i do sierpnia 2011 była serwisem społecznościowym o największej liczbie użytkowników. Facebook powstał w 2004 roku w USA, ale pierwszy raz został odnotowany w badaniach Megapanelu w Polsce w kwietniu 2010 roku z wynikiem 1,6 mln użytkowników (Megapanel PBI/Gemius, 2010.04). W ciągu dwóch lat liczba użytkowników serwisu wzrosła ponad siedmiokrotnie, co pozwoliło mu prześcignąć w kategorii „Społeczności” dotychczasowego lidera – Nk.pl http://www.fejsik.pl/Facebook-z… .

– Tempo wzrostu liczby użytkowników wszystkich narzędzi społecznościowych w Polsce jest bardzo wysokie. Wynika ono z ewolucji internetu, który stał się narzędziem komunikacji nie tylko za pośrednictwem komputera, ale także urządzeń mobilnych. Można powiedzieć, że w segmencie social media Facebook powtórzył sukces Google, które kilka lat temu zdominowało segment serach marketingu w Polsce – mówi Paweł Karaś, Board Advisor of Social Media, Facebook NOW. I dodaje: – Jest to szczególnie widoczne w świetle preferencji polskich użytkowników, którzy często bardziej skłonni są korzystać z polskich odpowiedników światowych serwisów. Dwa lata temu Facebook miał nieco ponad półtora miliona użytkowników, w lutym br. złamał barierę 10 milionów użytkowników, a we wrześniu został liderem kategorii Społeczności Megapanelu. Obecnie kolejnym wyzwaniem dla polskiego Facebooka jest osiągnięcie najwyższego wyniku pod względem zasięgu wśród wszystkich serwisów w Polsce.

Obecnie Polska zajmuje 24. miejsce na świecie w liczbie aktywnych użytkowników Facebooka. Przeciętny polski facebookowicz loguje się na portalu 2 razy na dobę (dokładnie 2,2 raza), spędza na nim 27 minut dziennie i ma 109 znajomych.

Na polskim Facebooku niezmiennie dominują kobiety stanowiąc 53 proc. ogólnej liczby biało-czerwonych użytkowników portalu Marka Zuckerberga. Więcej na załączonej infografice przygotowanej przez ARBOinteractive.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

3 Replies to “Polska kocha Facebooka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.