„New York Times” punktuje Facebooka. Powód? W prospekcie emisyjnym społecznościowego giganta znalazła się informacja, że portal ma 845 mln aktywnych użytkowników, z czego 483 mln odwiedza serwis codziennie. „NYT” podkreśla, że to nieprawda, zaś diabeł tkwi w szczegółach.
Według Facebooka aktywny użytkownik to taki, który „lajkuje” strony internetowe lub dzieli się na portalu interesującymi treściami. Szkopuł w tym, że aby to robić, wcale nie trzeba odwiedzać serwisu!
Z grudniowego raportu Nielsena wynika, że w grudniu 2011 roku 153 mln Amerykanów odwiedziło Facebooka. Z oficjalnych statystyk społecznościowego giganta wynika zaś, że miesięcznie 161 mln Amerykanów loguje się na portalu. 8 mln gdzieś umknęło.
Globalnie różnica między podawanymi przez Facebooka danymi a wyliczeniami niezależnych firm może wynosić nawet 40 mln użytkowników. Czyli z 845 mln robi się 805 mln. Niewiele, ale zawsze.
Co warte podkreślenia „New York Times” zwraca uwagę na fakt, że oficjalne statystki Facebooka są i tak o wiele bardziej przejrzyste od wyliczeń innych portali społecznościowych, z Google+ na czele. Według dziennika wyszukiwarkowy gigant zawyża liczbę użytkowników G+.
Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.
E tam, wielkie mi halo. Co to jest 40 baniek przy 800 bańkach ? e?
no to młodku, że ilość użytkowników to wartość tej firmy