Jak wyrobić 3200 procent normy? Czy do tego trzeba zatrudnić Dodę? Facebook pomaga telewizji czy jej szkodzi? CheeseCat zapytał o to Mateusza Góreckiego, dyrektora ds. projektów innowacyjnych 4fun Media SA. – Bardzo ciężko jest zmierzyć efektywność działań na Facebooku, ale są małe promyczki pokazujące, że bycie tam ma sens. Takim przykładem może być na przykład prośba Dody o pomoc w wybraniu kolejnego utworu, do którego nakręci teledysk. Kilka tysięcy odpowiedzi w zaledwie 2 dni to jest powód do dumy – tłumaczy Górecki.

CheeseCat.com: Jakie media społecznościowe wykorzystujecie i które są najskuteczniejsze?

Mateusz Górecki: Wykorzystujemy wiele kanałów społecznościowych. Fan page na Facebooku (łącznie ponad 115 tys. fanów): 4fun.tv – prawie 86 tys. fanów i stały stabilny wzrost, rebel:tv – 13 tys. fanów i stały wzrost, Kapitan.Bomba.i.przyjaciele – 17 tys. fanów i stały wzrost.

Czy jest bezpośredni związek między działaniami na Facebooku a relacjami z widzami (wzrost oglądalności, interakcji w programach na żywo)?

4fun.tv od kilku miesięcy notuje stałe wzrosty oglądalności, pokonując między innymi MTV (oglądalność telewizyjna). Na pewno część z tego sukcesu należy przypisać wzrostowi aktywności w mediach internetowych. Niestety ze względu na gigantyczne zróżnicowanie sposobów analizy oglądalności w telewizji i internecie odnalezienie konkretnych korelacji jest bardzo trudne o ile nie jest wręcz nie możliwe. Obserwujemy jednak bardzo silny wzrost liczby wypowiedzi na naszych fan page’ach dotyczący np. aktualnie nadawanych na antenie wideoklipów co pokazuje że mamy coraz więcej widzów, którzy są z nami także na Facebooku.

Jaki jest cel działań na Facebooku?

Facebook dzisiaj to jedno z największych skupisk użytkowników w Polsce. W tym serwisie jest także dużo naszych obecnych jak i potencjalnych widzów. Facebook umożliwia nam szybką interakcję w czasie rzeczywistym. Czy moglibyśmy przegapić możliwość takiej komunikacji z naszymi widzami, możliwości wysłuchania ich życzeń czy żali. Wystarczy szeroko otworzyć uszy i słuchać, słuchać, słuchać a potem wyciągać wnioski i reagować. Tak działamy i to jak widać przynosi konkretne wyniki z których jesteśmy dumni.

Czy Facebook jest elastycznym narzędziem dla działań marketingowych i PR?

Tak, Facebook jest bardzo elastycznym narzędziem umożliwiającym z miesiąca na miesiąc coraz więcej. Jednak aby był skuteczny musimy na naszych fan page’ach wytworzyć odpowiednią masę krytyczną. Dopiero wtedy działa statystyka i na każdy post reaguje odpowiednio duża liczebnie grupa naszych fanów.

W interakcję na stronie staracie się angażować znane nazwiska (Doda).

Tak naprawdę należy spojrzeć na tą sytuację w ten sposób, że nie tyle Doda się zgodziła, co myśmy się zgodzili jej pomóc korzystając ze wsparcia naszych użytkowników. Na szczęście coraz więcej znaczących osób w naszym show biznesie rozumie, że internet to równie ważne miejsce promocji co TV. Proces ewangelizacji postępuje z miesiąca na miesiąc i jest nam coraz łatwiej współpracować w takich sprawach z gwiazdami 🙂 Oczywiście dziękujemy Dodzie, że postanowiła nas wykorzystać 🙂

Jak Pan ocenia kontakty z Facebookiem, który często jest krytykowany za ignorowanie pytań, próśb z Polski?

Z pomocy Facebooka korzystaliśmy wielokrotnie przy różnych prośbach. Za każdym razem nasze prośby były spełniane maksymalnie w ciągu 48 godzin. W tym miejscu pragnę bardzo podziękować zespołowi Facebook NOW (należącemu do Arbomedia) i reprezentującemu Facebook w Polsce za zawsze szybką i profesjonalną obsługę. Od razu muszę także dodać, że niestety na bezpośrednią obsługę przez Facebook NOW mogą liczyć jedynie większe podmioty a nie przysłowiowy Kowalski z problemem, że zapomniał hasła.

Ile osób moderuje stronę na FB?

Na chwilę obecną wszystkie nasze fan page i inne media społecznościowe obsługuje zespół 2 osób, które mają także inne obowiązki. To w zupełności wystarcza choć nie jest lekko.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

19 Replies to “Dać się wykorzystać przez Dodę i zaangażować fana (WYWIAD)

  1. dsode kjak dlamnie jest tylko dobrą nie to rze ,śpiewaczką tylko zarabia m,ógł bym załatwij jej koncert w stanach w detroit ale jej niestety ni na wi dze

  2. g_ówniany artykół o równie g_ównianych stronach społecznościowych. Doda tam pasuje razem z for fun

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *