Dziś punktualnie o godz. 17.00 polskiego czasu największy na świecie portal społecznościowy zadebiutuje na amerykańskiej giełdzie. Nie miejcie nam za złe, że przypominamy Wam o tym kolejny raz – to przecież najistotniejsze wydarzenie w branży IT o wielu lat. Tym bardziej, że debiut społecznościowego giganta będzie historyczny.

Analitycy KissMetrics przygotowali ciekawe zestawienie dotyczące imperium Marka Zuckerberga przed i po debiucie. Dla inwestorów giełdowych i maniaków Facebooka – infografika obowiązkowa.

Co powinieneś wiedzieć o Facebooku?

– 125 miliardów wirtualnych przyjaźni,,
– 3,2 mld “lajków” i komentarzy dziennie,
– 300 milionów zdjęć publikowanych każdego dnia,
– 9 mln aplikacji i stron zintegrowanych z Facebookiem,
– 45 proc. internautów na całym świecie korzysta z Facebooka.

Podział udziałów Facebooka – przed debiutem:

– Mark Zuckerberg – ~27,3 proc.
– Accel Partners – ~10,3 proc.
– DST Global Ltd. – ~6,7 proc.
– Dustin Moskovitz – ~5,8 proc.
– inni inwestorzy – ~48,9 proc.

Podział udziałów Facebooka – po debiucie:

– Mark Zuckerberg – ~23,6 proc.
– Accel Partners – ~7,6 proc.
– DST Global Ltd. – ~4,9 proc.
– Dustin Moskovitz – ~6,3 proc.
– inni inwestorzy – ~41,6 proc.
– akcje, które zmienią właścicieli po debiucie – 11,5 mld dol.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

2 Replies to “Debiut giełdowy Facebooka – przed i po (Infografika)

  1. Całe nasze życie, wszystkie nasze odczucia zbudowane są na otrzymywaniu, wchłanianiu, połykaniu do naszego wnętrza. Potrafimy jedynie zrozumieć z tego to, co sami możemy odczuć wewnątrz z całego skomplikowanego wizerunku naszego świata.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *