Udało się. Najsłynniejsza, plastikowa para, jest znowu razem. Ken i Barbie, którzy od 2004 roku żyli w separacji, zeszli się dzięki użytkownikom Facebooka. Oboje zmienili statusy związków – informacja jest zatem w pełni wiarygodna.

Nie wierzycie? Sprawdźcie na stronie 52-letniej Barbie http://www.facebook.com/barbie . Plastikowa lala poinformowała rzesze fanów, że 50-letni Ken znowu jest miłością jej życia. Wybuch namiętnego uczucia jest świetnym przykładem dobrej kampanii reklamowej na Facebooku. Firmie Mattel należą się w tym miejscu słowa uznania.

Barbie zaistniała w serwisach społecznościowych w lipcu 2010 roku. I to od razu we wszystkich. Mattel założył laleczce konta na Twitterze http://www.twitter.com/BarbieSt… , Foursquare http://www.foursquare.com/Barbi… i YouTubie http://www.youtube.com/Barbie .

Początkowo Foursquare był tylko tubą propagandową do reklamy lalki Video Girl, czyli Barbie z zainstalowaną kamerą. Później zarówno Foursquare, jak i Twitter były wykorzystywane do promocji najsłynniejszej lali świata. Świetnie przeprowadzona kampania reklamowa udowodniła światu, że Barbie nigdy się nie zestarzała i nie zestarzeje. Dzięki serwisom społecznościowym małe dziewczynki na nowo pokochały 52-letnią zabawkę.

Po akcji reklamowej Video Girl Barbie dalej udzielała się na Twitterze aż w końcu firma Mattel wpadła na kolejny, doskonały z marketingowego punktu widzenia, pomysł. Obwieszczono światu, że Barbie i jej wieloletni partner Ken są znowu razem. Ale nie od razu! Najpierw odpalono dobrze przemyślaną kampanię wirusową a ta przyniosła zamierzony efekt. Internauci zaczęli walczyć o miłość plastikowej pary. W sieci pojawiło się mnóstwo filmików, które wzbudziły zainteresowanie sztandarowymi produktami Mattela.

W ciągu niespełna roku fanpejdż Barbie przyciągnął ponad 1,7 mln fanów; każdy post na Wallu jest błyskawicznie komentowany przez setki osób, przy każdym pojawiają się tysiące znaczników „Lubię to”. Firma Mattel zainwestowała masę pieniędzy w kampanię reklamową, którą przeprowadzono nie tylko w internecie. Producent Barbie postawił także na outdoor, w amerykańskich miastach pojawiły się billboardy z Kenem, który błagał lalkę o powrót. Społecznościowe mistrzostwo świata!

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.