Bitwę portali o serca sportowych fanów na Facebooku wygrywa gazeta.pl. Przygotowujące się do niezwykłego sezonu letniego redakcje sportowe pracują nad serwisami specjalnymi na piłkarskie mistrzostwa Europy oraz na igrzyska w Londynie. Ten, kto wygra walkę o zainteresowanie sympatyków sportu w tym czasie, będzie jeszcze długo zbierał plony inwestycji – donosi CheeseCat.

Według analizy aplikacji catNapoleon.com fan page sportowe są jednymi z najcenniejszych w portfolio Agory. Bardzo zaangażowaną grupę użytkowników ma także Onet. Aby zobrazować jak bardzo strony na Facebooku angażują swoich użytkowników użyto specjalnego przelicznika aktywnych fanów. Prezentuje on dzienną sumę unikalnych użytkowników od początku 2012 roku do 11 marca. Jeżeli fan był aktywny w pięciu dniach badanego okresu, jest liczony pięciokrotnie. Wysokie wyniki pokazują duże przywiązanie do fan page i powtórne aktywności – nie tylko pojedyncze “lajki” czy komentarze.

Aplikacja catNapoleon.com poddała analizie fan page sportowe związane z największymi
polskimi portalami: WP.pl, Onet.pl, Gazeta.pl, Interia.pl i O2.pl. 10 największych z nich polubiło w sumie 171 350 internautów. Aby określić stopień zaangażowania ich w dyskusje wzięto pod uwagę 270 107 “lajków”, 55 600 komentarzy i 5271 postów.

Najbardziej aktywnych fanów na Facebooku ma serwis sport.pl https://www.facebook.com/Sportp… . Jego fan page od początku roku powiększył się o 9005 fanów – najwięcej w całej grupie. Sport.pl ma też najbardziej aktywnych użytkowników, którzy chętnie angażują się w dyskusje i nie ograniczają się jedynie do kliknięcia “Lubię to!”. Liczba aktywnych jest wyższa od wszystkich fanów ze względu na zastosowany w tym badaniu przelicznik.

Co ciekawe fani badanych stron najczęściej klikali “Lubię to!” o godzinie 17. Tymczasem
większość popularnych wydarzeń kończy się wieczorem. Tym można z kolei tłumaczyć
największą liczbę komentarzy na analizowanych stronach o godzinie 21.

Aby jeszcze lepiej zobrazować aktywność fanów catNapoleon.com opracował specjalny wskaźnik Social Interaction Index 2 (SII2), który koncentruje się wyłącznie na użytkownikach.
Bierze on pod uwagę liczbę ich postów, komentarzy i “Lubię to!”, w odniesieniu do liczby wszystkich osób lubiących dany fan page. Im większy fan page, tym intensywniejsza musi być aktywność jego użytkowników by uzyskać dobry wynik SII2. Najlepszy wynik ma serwis Onet Sport (96,54), przed Ciacha.net (86,16) i Sport.pl (80,29).

Onet Sport https://www.facebook.com/onetsp… jest przykładem jak duży wpływ na aktywność fanów ma aktywność moderatorów. W badanej grupie, to fan page należący do Onetu miał najbardziej pracowitych administratorów (1134 wszystkich aktywności) przed Sport.pl (950 postów i komentarzy moderatorów) i Ciacha.net (845). Dla porównania moderatorzy Sportfan.pl od początku roku tylko raz włączyli się do dyskusji poprzez komentarz, co ma odbicie w niskiej aktywności użytkowników. To z kolei bezpośrednio przekłada się na Edge Rank – wskaźnik Facebooka decydujący o tym, jakie treści pojawiają się na tablicy użytkownika. Duża liczba osób, która lubi dany fan page nie oznacza, że treści na nim publikowane docierają do szerokiej grupy odbiorców.

Wyraźnie widać także, że fan page sportowe związane z portalami są bezkonkurencyjne w
porównaniu z fan page’ami stron głównych, jeśli chodzi o zaangażowanie użytkowników.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

One Reply to “Facebook – bitwa o fanów sportu (RAPORT)”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *