Średnio trzy razy więcej znajomych na Facebooku mają użytkownicy, którzy polubili fanstrony marek samochodowych – wynika z najnowszych doniesień społecznościowego giganta. Przeciętny fan motoryzacji ma 433 wirtualnych przyjaciół – informuje Mashable.
Badanie przeprowadzono na grupie 15938 użytkowników Facebooka między grudniem ub. roku a marcem br.
Wyniki nie powinny dziwić – zmotoryzowani namiętnie „lajkują” fanstrony producentów aut, w które zainwestowali. 82 proc. z nich poleca swój samochód znajomym. Dla porównania – „tylko” 69 proc. właścicieli aut, którzy nie są fanami ulubionych marek na Facebooku, rekomenduje ich zakup znajomym.
Dlaczego Facebook przeprowadził samochodowe badanie? Odpowiedź jest prosta – portal chce zachęcić gigantów motoryzacji do jeszcze większych inwestycji. Dziś 10 największych amerykańskich marek samochodowych zrzesza na Facebooku tylko 5 proc. właścicieli aut. To dla społecznościowego giganta stanowczo za mało.
Nie ma co się łudzić – portal nie informuje o swoich wynikach bezinteresownie – wszystko rozbija się o pieniądze. Skoro jest nisza, należy ją wypełnić. I wycisnąć jak najwięcej dolarów.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
Guzik prawda