Elita twórców Facebooka testuje nową usługę społecznościową Google+. Gdzie w tym czasie są użytkownicy narzędzi dostarczanych przez korporację z Mountain View? Na Facebooku! I jest ich coraz więcej. System Napoleon społeczność Google na Facebooku liczy w dziesiątkach milionów fanów.
Czy to nie symptomatyczne, że o nowym serwisie społecznościowym od Google gorące dyskusje jego zwolenników toczą się na Facebooku? Jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne fan page poświęcone G+. W większości są to strony tworzone przez entuzjastów rozwiązania ekipy Larry’ego Page’a. Największa ( https://www.facebook.com/G00GLE… ) miała już ponad 75 tysięcy fanów i stale rosła dopóki nie została zablokowana. W sumie fan page’y z Goople+ w nazwie w połowie lipca było ponad 620. 20 z nich miało ponad tysiąc fanów. Do zaproszenia na G+ można też było się zapisywać na stronie Google + Invitation.
Strategia ekipy dowodzonej przez Larry’ego Page’a była jasna: stworzyć produkt, który będzie konkurencyjny dla zagrażającego interesom Google Facebooka. Jak bardzo zagrożeni czuli się programiści kojarzeni dotychczas głównie z wyszukiwarką, pocztą i narzędziami biurowymi w chmurze świadczyć może choćby nazwa zespołu, który tworzył G+: „Emerald Sea”. To tytuł obrazu pędzla Alberta Bierstadta z 1878 roku. Przedstawia on okręt powalony przez olbrzymią falę. Facebookowy „like” zalewał strony.
Odpowiedzią ma być „plus”. G+ faktycznie bardzo szybko zdobywa rynek. Zdobywa też zainteresowanie najważniejszych ludzi z Facebooka. Mark Zuckerberg znajduje się w kręgach ponad 335 tys. osób. Huffington Post opublikował nazwiska jego pracowników, którzy testują G+. Lista wiceprezesów, dyrektorów, inżynierów, menadżerów najwyższego szczebla liczy kilkadziesiąt pozycji.
Larry Page nie ma jednak konta (przynajmniej oficjalnie) na Facebooku. Jego firma jednak tam jest. I to w imponującym stopniu. Niemal każda usługa ma swój fan page. Najwięcej fanów ma YouTube (ponad 42 miliony fanów). Serwis społecznościowy z materiałami wideo, wzbogacił Facebooka, w ciągu ostatniego miesiąca, o ponad 22 tys. postów i ponad 5 tys. komentarzy. Powiększył się ponadto o ponad 2,2 mln fanów. Fan page Google urósł w tym czasie o ponad 353 tys. fanów. Według danych z programu Napoleon od momentu, gdy korporacja z Mountain View zaczęła udostępniać dostęp do G+ wszystkie jej największe strony na Facebooku systematycznie zwiększały liczbę fanów.
Niebagatelny wpływ na rozwój Facebooka ma także system Android. Z aplikacji, która umożliwia dostęp do serwisu Zuckerberga korzysta miesięcznie ponad 50 milionów użytkowników.
Załączona Tabela obejmuje analizę aktywności za okres 25 czerwca 2011 do 25 lipca 2011 za pomocą modułu analitycznego w Napoleonie.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.