Do roku 2015 Indie będą najpotężniejszym państwem na Facebooku – szacuje „Bloomberg Businessweek”. Społecznościowy gigant coraz intensywniej wypatruje swoich szans w najszybciej rozwijającym się rynku wschodzącym na świecie.
Dziś Indie są trzecim państwem na Facebooku pod względem liczby użytkowników i plasują się za Stanami Zjednoczonymi (156,8 mln użytkowników) i Brazylią (48 mln). Aż 46,3 mln mieszkańców Indii to aktywni użytkownicy portalu Marka Zuckerberga. Co warte podkreślenia 73 proc. z nich stanowią mężczyźni.
Analitycy SocialBakers podają, że co pół roku liczba użytkowników Facebooka w Indiach rośnie o 22 proc. co oznacza, że ten kraj już w 2014 roku zrówna się ze Stanami Zjednoczonymi – szacuje się, że za niespełna dwa lata USA i Indie będą miały od 170 do 175 mln użytkowników Facebooka.
Najliczniejszą grupę hinduskich facebookowiczów stanowią osoby młode, w wieku od 18 do 34 lat (76 proc. ogólnej liczby użytkowników w Indiach). To właśnie ci internauci napędzają rewolucję social mediów w swoim kraju.
Hindusi inaczej niż Amerykanie rozumieją social media i chcą wykorzystywać potencjał Facebooka w 100 procentach. Chcą kumplować się nie tylko z tymi, których poznali w świecie rzeczywistym lecz przede wszystkim nawiązywać kontakty z użytkownikami z innych krajów. Są otwarci na wszelkie nowe znajomości. I to ich wyróżnia.
Ekspertów niepokoi tylko fakt, że w niektórych krajach relacje na portalach społecznościowych zastąpiły te prawdziwe. W USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii, Malezji czy Tajwanie ponad połowa ogólnej liczby mieszkańców ma profile na Facebooku. W przypadku Polski odsetek uzależnionych wynosi „zaledwie” 21 proc. I rośnie.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.