Reklamodawcy bacznie przyglądają się Facebookowi. W ciągu roku liczba uzależnionych od serwisu Polaków wzrosła czterokrotnie. Za użytkownikami wiernie kroczą domy mediowe, które coraz więcej pieniędzy przeznaczają na facebookowe kampanie reklamowe.
Jesteśmy społecznościowym potentatem: rok temu konto na Facebooku posiadało milion Polaków. Pół roku temu było ich już 2,4 mln, a dzisiaj ponad 3,8 mln. Już teraz zajmujemy 24. miejsce wśród facebookowych maniaków a eksperci przewidują, że w ciągu dwóch lat trafimy do pierwszej piętnastki z nawet 9 milionami użytkowników Facebooka!
– Najbliższe miesiące na rynku reklamy to niewątpliwie czas Facebooka – mówi serwisowi gazetaprawna.pl Krzysztof Starzecki dyrektor z agencji Facead. – Wśród agencji reklamowych panuje powszechne przekonanie, że social media na czele z Facebookiem stały się normą. Działa w nich już co najmniej kilkaset mniejszych i większych polskich firm – konstatuje.
Prostą reklamę czy stronę fanowską można na Facebooku zrobić za niewielkie pieniądze. Jednak najbardziej wypasione kampanie kosztują o wiele więcej – nawet kilkaset tysięcy złotych. Facebook zorientował się, że jego platforma jest coraz bardziej popularna i podniósł ceny klików.
Tylko w tym roku wydatki na reklamę w serwisach społecznościowych Amerykanie wydadzą blisko 2 MILIARDY dolarów. Ile wyłoży polski biznes? Czekamy na dane szacunkowe!
Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.
Kto tego jeszcze nie wie, powinien nadrobić zaległości. Polecam!