Nie trzeba nikogo przekonywać, że Facebook jest potentatem na rynku gier społecznościowych. Okazuje się jednak, że portal Marka Zuckerberga ma więcej graczy niż mają platformy Xbox, PlayStation i Nintendo razem wzięte – informuje TechRadar.
Społecznościowy gigant pochwalił się tym podczas londyńskiej edycji konferencji F8. Ethan Beard, szef partnerstwa z platformami Facebooka podkreślił w trakcie spotkania z brytyjskimi deweloperami, że zmieniony profil użytkownika – Wehikuł czasu – pozytywnie wpłynie na rozwój gier społecznościowych na portalu Marka Zuckerberga.
Każdego miesiąca społecznościowego gry na Facebooku przyciągają ponad 200 mln osób. Najpopularniejszymi aplikacjami wg. statystyk AppData są:
– CityVille (55,2 mln graczy miesięcznie),
– The Sims Social (39,9 mln),
– Texas HoldEm Poker (29,5 mln),
– FarmVille (28 mln).
Dlaczego społecznościowe gry przyciągają jak magnes? Ethan Beard twierdzi, że ich sukces polega na tym, iż zostały „zbudowane wokół ludzi” zaś grafika i narracja zeszły na drugi plan. „Najważniejsze jest to, że grasz z przyjaciółmi. Tu chodzi przede wszystkim o interakcje” – uważa Beard.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
lukas hruby