Seniorzy rosną w siłę na Facebooku. Wśród blisko miliarda osób zarejestrowanych na portalu 65 proc. to internauci, którzy ukończyli 35 lat. Przeciętny użytkownik serwisu ma 38 lat, a najszybciej rosnącą grupą demograficzną są kobiety w wieku powyżej 55. roku życia. Najstarsza jest 101-letnia Amerykanka, Florence Detlor.

Co warte podkreślenia Facebook powstał z myślą o studentach Harvardu, szybko jednak przekształcił się w globalną społeczność i gigantyczną platformę wymiany informacji. Dziś mało kto wyobraża sobie życie bez popularnego Fejsa, a od społecznościowej aktywności coraz częściej uzależniają się nasze babcie i nasi dziadkowie.

Optymizmem napawa fakt, że obecnie aż 47 proc. osób od 50. roku życia wzwyż ma profile na portalach społecznościowych. Co piąty pięćdziesięciolatek codziennie loguje się na ulubionej społecznościówce.

„Portret typowego, szarego użytkownika Facebooka przeszedł ewolucję. Zamiast nieopierzonego studenta, mamy do czynienia z dojrzałą osobą w średnim wieku. Zamiast kanału czysto towarzyskiego – ze świetnym polem do marketingu i PR-u. Połowa polskich konsumentów przed zakupem szuka informacji o produkcie w sieci, z czego prawie trzy czwarte z nich jest na Facebooku. Dobry sprzedawca musi być tam, gdzie jego potencjalny klient. Fan page marki to obecnie absolutna konieczność” – podkreśla Dominika Chłopicka, manager ds. social media w 365PR.

Marketerzy zaznaczają, że użytkownicy powyżej 25. roku życia są, z punktu widzenia reklamodawców, najcenniejsi. Taka mała dygresja na koniec.

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *