Wahania tegorocznych szacunkowych dochodów wygenerowanych (głównie przez reklamy) na Facebooku są większe niż amplituda temperatur na Saharze. eMarketer szacuje, że będzie to suma równa 1,28 miliarda dolarów. Z firmy natomiast dochodzą słuchy rozpowiadane przez pracowników, że kwota ta może dojść nawet do… 2 miliardów zielonych! Prawda czy internetowa plotka?
O ile pierwsza liczba jest raczej pewniakiem, druga może być nieco zawyżona. Ale to też nie przesądzone. Zuckerbergowi na pewno wystarczy krzepiący przykład. Jego główny rywal Google w 2006 miał aż 10 miliardów dolarów przychodu. W 2004 roku był to “zaledwie” miliard, z kolei rok 2008 przyniósł internetowemu kolosowi aż 20 miliardów zysku. Przy tych kwotach rzeczone 2 miliardy to zaledwie przedsmak wielkiej wygranej.
Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.
Temat pokazany z zupełnie niespodziewanej perspektywy. Warto zobaczyć