Agencja social media brand karma we współpracy z fanpagead prezentuje ranking najlepszych marek motoryzacyjnych na Facebooku. Obecnie najbardziej angażujący, i do niedawna najliczniejszy, jest fanpejdż KIA Motors Polska.

Swoje profile na Facebooku posiadają prawie wszystkie marki samochodowe obecne na polskim rynku. Liderem pod względem liczebności jest obecnie BMW Polska – 38 281 fanów, na drugim miejscu z ilością 36 410 fanów znajduje się KIA Motors Polska, trzecia pozycja na podium należy zaś do społeczności VERVA Street Racing – 26 956 fanów.

Profil KIA Motors Polska prowadzony przez brand karmę od sierpnia 2010 w ciągu kilkunastu miesięcy stał się liderem wśród fanpejdży motoryzacyjnych w Polsce. Przez długi czas gromadził on największą liczbę fanów, oprócz tego mogąc się pochwalić wysokimi wskaźnikami zaangażowania i interakcji, które utrzymał do tej pory.

Do sukcesu strony przyczynił się w głównej mierze Streeming Chomików. Niestandardowa akcja promocyjna została zainspirowana nieemitowaną w Polsce reklamą modelu KIA SOUL w 2010 roku z udziałem sympatycznych chomików. W warszawskim ZOO zamontowano dwie kamery, które przez 24 godziny na dobę nadawały obraz z klatki z chomikami prosto na fanpejdż KIA Motors Polska.

– Streaming stał się prawdziwym hitem na Facebooku i wyróżnił się pozytywnie na tle innych akcji, w szczególności zaś pokazał alternatywę dla nieangażujących konkursów rozdawniczych – mówi Maciej Maślak, Head of Strategy w agencji brand karma. – W związku z sukcesem akcji postanowiliśmy powtórzyć ją i w tym roku. Dodaliśmy piłkarskie elementy i tym razem umieściliśmy aplikację także na drugim fanpejdżu sygnowanym marką KIA – Kocham Football – dodaje.

O pierwsze miejsce na mecie z KIA Motors Polska od dłuższego czasu ścigało się BMW Polska, które ostatecznie przegoniło KIA pod względem liczebności, zostając jednak w tyle ze wskaźnikami zaangażowania. BMW Polska rozpoczęło intensywne działania, wpierane dodatkowo kampaniami reklamowymi na Facebooku, dzięki czemu profil zanotował miesięczny wzrost liczby fanów na poziomie ponad 35% (dane za listopad).

Trzecią pozycję w rankingu pod względem liczebności zajmuje strona VERVA Street Racing, również prowadzona przez zespół brand karmy, która wśród pierwszej dziesiątki może poszczycić się najwyższymi wskaźnikami Enagagement Rate – 9.45% i Interactivity Index – 170.14. Ponadto na profilu VERVY pojawił się w ostatnim miesiącu najbardziej angażujący post, spośród opublikowanych w tym okresie na wszystkich stronach motoryzacyjnych na Facebooku.

Wśród innych, mniej licznych stron, znajdujących się poza pierwszą dziesiątką, warto wyróżnić kilka najbardziej angażujących fanpejdży, są to:

– Yamaha Motors Polska – najwyższe SQI 0.883, Engagement Rate 25.98%, Interactivity Index 613.252;

– Mustang Klub Polska – SQI 0.542, Engagement Rate 22.32%, Interactivity Index 651.786.

Ranking został przygotowany w oparciu o metodologię fanpagead. Analiza obejmuje dane z okresu od 1.11 – 8.12.2011. W zestawieniu wykorzystano następujące wskaźniki:

Engagement Rate – wskaźnik pokazujący zaangażowanie fanów. Jest to procentowy wynik sumy interakcji w postaci komentarzy i liczby kliknięć Lubię to podzielony przez liczbę odsłon badanego wpisu;

Interactivity Index – wskaźnik podsumowujący całą aktywność prowadzącego profil i jego fanów w obrębie fanpejdża („Lubię to!”, komentarze, posty, multimedia itp.);

SQI (Social Quality Index) – wskaźnik jakości dyskusji na fanpejdżu, który pozwala porównać małe i duże społeczności w ramach branży. W ramach wskaźnika uwzględniane są dane dotyczące dynamiki dyskusji i zaangażowania – wartość engagement rate (procent aktywnych fanów, im wyższy, tym wartość SQI wyższa), wartość moderation rate (im niższy moderation rate, tym jakość fanpejdża wyższa) oraz uśredniona liczba fanów (zmienna nie wpływająca bezpośrednio na wartość SQI, ale umożliwiające porównanie dużych i małych fanpejdży).

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.