Czym kuszą marki brytyjskich użytkowników Facebooka? Jakich słów używają w komunikacji? Na te pytania postanowił odpowiedzieć zespół Sotrender, który przeanalizował 111 brytyjskich fan page’y oraz ponad 2800 różnych postów w kategoriach: kosmetyki i higiena, odzież, samochody oraz żywność i napoje.

Analiza dowodzi, że większość firm używa słów nawołujących swoich fanów do działania. Oczywiście w zależności od branży te słowa różnią się od siebie. Polub!, Zobacz i kliknij te słowa pojawiają się bardzo często we wszystkich badanych kategoriach. Co ciekawe, te z pozoru chwytliwe słowa nie zwiększają zaangażowania fanów. Użytkownicy Facebooka stali się obojętni wobec powtarzających się fraz. Zaskakujące jest również to, że nawet słowo Wygraj nie wywołuje dużego poruszenia wśród fanów. Wyjątkiem jest kategoria kosmetyki i higiena, gdzie w momencie pojawienia się słów Wygraj, zdobądź lub wyprzedaż, fani reagują bardziej żywiołowo.

Oddziaływanie na emocje fanów może znacznie podnieść atrakcyjność profilu marki na Facebooku. Na fan page’ach marek spożywczych, słowa odnoszące się do emocji takie jak – lubić, kochać, ulubiony czy szczęśliwy mają najwyższy wskaźnik zaangażowania użytkowników. Fani marek odzieżowych są bardziej zorientowani na słowa moda, styl oraz kolekcja, która jest na szczycie listy najbardziej angażujących wyrazów.

Odniesienia do zewnętrznych stron internetowych (widoczne dzięki wykorzystaniu www, http, com) są często używane, zwłaszcza w kategoriach kosmetyki oraz żywność. Niemniej posty zawierające linki nie angażują fanów w większym stopniu.

Posty zawierające zdjęcia przyciągają 57 proc. więcej fanów oraz są siedem razy częściej komentowane niż zwykłe, tekstowe treści. Obserwując fan page w kategorii odzież widać to najwyraźniej. Marka Topshop pod jednym ze swoich postów z samym zdjęciem zebrała 28 tys. lajków. W rankingu najpopularniejszych postów tej marki dopiero jej 25. popularny status zawiera słowa.

Zadawanie pytań w postach jest popularnym sposobem na wywołanie zaangażowania wśród fanów i zebranie komentarzy, ale publikacja zdjęć powoduje zdecydowanie większą aktywność internautów.

Obserwując fan page brytyjskie i polskie można śmiało stwierdzić, że komunikacja w obu krajach nie różni się tak bardzo. W obydwu przypadkach marki odnoszą się do emocji, linkują i angażują fanów przez organizowanie konkursów na fan page’ach.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *