Już jest! Pierwsza gazeta, którą można czytać tylko na iPadzie wskrzeszona. Dziennik „The Daily” zaprezentował wizjoner, miliarder i magnat prasowy Rupert Murdoch. Szef koncernu News Corporation zdradził, że gazeta będzie dostępna tylko w sklepach Apple’a za 99 centów tygodniowo. Czy pomysł Murdocha wieszczy początek końca prasy drukowanej?

Dziennikarze prasowi zaraz będą krzyczeć, że na pewno nie, że tradycyjne gazety przetrwały radio, telewizję, że internet też przetrwają. I tu niestety mogą się mylić. Bo skoro Rupert mówi wprost, że „Nowe czasy wymagają nowego dziennikarstwa” to na pewno ma rację. On prawie nigdy się nie myli. Wybaczmy mu zakup telewizji „Puls” i MySpace’a. Może miał Murdoch kaca?

„The Daily” zaprezentowano w Muzeum Guggenheima w Nowym Jork. Oprócz tradycyjnych tekstów wydanie gazety jest wzbogacone o wysokiej jakości zdjęcia, grafiki i wideo. Zawartością dziennika będzie się można dzielić na Facebooku. Tylko gdzie przeniesie nas link, jeśli nie mamy iPada?

Magnat wpompował już w iPadowy dziennik 30 mln dolarów. W redakcji pracuje stu dziennikarzy a tygodniowe wydatki wynoszą 500 tys. zielonych. Ma Rupert gest.

Czy wierzycie w upadek papierowej prasy? Za kilka, bądź kilkanaście lat musi to nastąpić. Zieloni w końcu zorientują się, że papier robi się z drewna. A wtedy biada prasowym magnatom z Adamem Michnikiem na czele. Chociaż „Gazeta” szpanuje w reklamówkach „Gazetą” na iPada.

Artykuł odtworzony z archiwalnej strony. Przepraszamy za ewentualne różnice.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.