Usain Bolt zyskał podczas igrzysk olimpijskich w Londynie najwięcej. Oprócz trzech złotych medali w sprincie i rekordu świata zdobył także prawie 900 tysięcy nowych fanów na Facebooku. Największe gwiazdy sportu dbają o swoich kibiców w serwisie społecznościowym. Spośród zawodników walczących w stolicy Wielkiej Brytanii, najliczniejszą grupę sympatyków miał Kobe Bryant – 13,7 miliona.
Amerykański koszykarz ma więc tylu kibiców na Facebooku https://www.facebook.com/Kobe , że mogliby oni zasiedlić aż dziewięć miast wielkości Kobe (japońska metropolia).
Według aplikacji catNapoleon.com w trakcie igrzysk to jego fani najmocniej dopingowali na Facebooku klikając ponad 2 mln razy “Lubię to!” i zostawiając ponad 43 tys. komentarzy. W sumie na stronie Bryanta było 47 tys. aktywnych użytkowników. To oznacza, że mogliby oni wypełnić dwie O2 Areny, w której odbywały się koszykarskie mecze finałowe (największa hala widowiskowa Europy).
Ponad 1,2 mln razy fani lajkowali komentarze i posty dotyczące występów LeBrona Jamesa https://www.facebook.com/LeBron i 915 tys. razy przycisk “Like” klikano na fan page’u pływaka wszech czasów Michaela Phelpsa https://www.facebook.com/michae… .
Najwięcej nowych sympatyków w największym serwisie społecznościowym świata zyskał natomiast najszybszy człowiek świata – Usain Bolt https://www.facebook.com/usainb… .
W ciągu dwóch tygodni trwania zmagań na londyńskich arenach profil Jamajczyka do ulubionych dodało 890 tys. osób. 801 tys. fanów zyskał z kolei chłopak z Baltimore, który w Londynie został najbardziej utytułowanym olimpijczykiem w historii (22 medale, 18 złotych, 2 srebrne, 2 brązowe ) – Michael Phelps.
Dla porównania – oficjalny profil Agnieszki Radwańskiej https://www.facebook.com/Agnies… , która pełniła honory chorążego polskiej reprezentacji olimpijskiej i była w Londynie najpopularniejsza spośród biało-czerwonych, powiększył się o… 9,7 tys. nowych fanów.
Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.