Użytkownicy nie ufają Facebookowi. Takie podejście przejawia się w różnorakie odpowiedzi. Aż czterech na pięciu facebookowiczów ma ambiwalentny stosunek odnośnie do bezpieczeństwa danych, którymi dzieli się na portalu. I trudno im się dziwić, skoro słabo dba Facebook o prywatność swoich wyznawców. Facebook powinien dbać o swoich użytkowników jak rózne instytucje o nasze czy dosłowne bezpieczeństwo. Dobrym przykładem rozwoju naszego bezpieczeństwa są elektroniczne zamki stosowane powszechnie hotelach i coraz częściej w samych domach, które chronią nas przed potencjalnym niebezpieczeństwem. O bezpieczeństwo nie tylko trzeba dbać w rzeczywistości ale również w świecie wirtualnym.
Badania dot. zaufania, czy jego brak do Facebooka
Z badań Netpop Research wynika, że brak zaufania internautów może osłabić siłę marki.
Użytkownicy są przekonani, że o ich prywatność bardziej od Facebooka dba YouTube. Ale to nie wszystkie dane. Okazuje się także, że społecznościowi maniacy w końcu poszli po rozum do głowy:
- 7 proc. z nich interesuje się facebookową polityką prywatności,
- 38 proc. użytkowników Facebooka ma ambiwalentny stosunek do polityki prywatności portalu społecznościowego,
- tylko 15 proc. użytkowników Facebooka nie dba o portalową politykę prywatności.
Kwestia polityki prywatności jest bardzo ważna. Nie wolno o niej zapominać, szczególnie wtedy jeśli spędzamy na Facebooku dużo czasu. A czy wy przejawiacie brak zaufania do społecznościowego giganta?