Firmy stawiają na marketing społecznościowy. W 2011 roku aż dwie trzecie wszystkich firm zwiększy wydatki na lans w internecie. Co ważne – aż 57 proc. z nich stawia na Facebooka i Twittera. Można się więc spodziewać zdecydowanie większej ilości reklam na największym serwisie społecznościowym. Irytujące?

Może i tak. Warto jednak podkreślić, że na Facebooku reklamy nie wyskakują znienacka i nie blokują całego monitora. Są tak rozmieszczone, że nie przeszkadzają w normalnym korzystaniu z serwisu. Nadto dzięki nim Facebook jest bezpłatny. I zawsze będzie – o czym w radosny sposób informują nas na stronie głównej serwisu.

Zwiększenie wydatków na facebookowy marketing wieszczy raport StrongMail, który przebadał preferencje firm na całym świecie – donosi serwis Wyborcza.biz. Tylko 4 proc. firm ma Facebooka w głębokim poważaniu. 28 proc. z nich wprowadziło już strategie społecznościowej ekspansji a 24 proc. już pracuje nad jej wdrożeniem.

Skąd takie zainteresowanie? Media społecznościowe rozwijają się w szybkim tempie. Poza tym firmy, których nie ma na Facebooku, przestają się liczyć. Tym bardziej, że założenie strony w serwisie nic nie kosztuje i nie wymaga Bóg wie jakich umiejętności. Nadto coraz więcej starszych osób korzysta z serwisów społecznościowych. Jest więc o czyje portfele walczyć.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

One Reply to “Od nowego roku więcej reklam na Facebooku”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *