Kasa i to gigantyczna. Ponad 86 milionów złotych może wynosić wartość promocyjna wzmianek o Euro 2012 w mediach społecznościowych w 5 europejskich krajach – wynika z analizy międzynarodowej sieci eBuzzing reprezentowanej w Polsce przez agencję Think Kong.

Z badań przeprowadzonych we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii wynika, że platformą społecznościową, która generowała zdecydowanie największą liczbę wzmianek na temat Euro 2012 był Twitter.

87 proc. ogólnej liczby wypowiedzi na temat mistrzostw pojawiających się w social mediach pochodziło z tego serwisu.

Łącznie wzmianki o Euro 2012 pojawiły się w krótkich komunikatach (tweetach) prawie 600 tysięcy użytkowników Twittera. Według szacunków internetowe wpisy na Twitterze o Euro 2012 w 5 językach mogły dotrzeć łącznie do blisko 539 milionów osób. Popularność turnieju w sieci – mierzona liczbą publikacji – rosła z dnia na dzień i największą wartość osiągnęła w dniu finału.

– Aktywność użytkowników w mediach społecznościowych ma konkretną wartość promocyjną, którą da się wyrazić w złotówkach czy Euro. Kalkulację wartości wzmianek o Euro 2012 oparto na wskaźniku OTS – opportunity to see, który określa liczbę możliwych kontaktów z treściami dotyczącymi mistrzostw – mówi Norbert Kilen z agencji Think Kong – 86 milionów złotych to wyliczony w ten sposób, przybliżony ekwiwalent reklamowy wzmianek na Twitterze, Facebooku, forach i blogach dotyczących Euro 2012 w ciągu jednego miesiąca.

***
Analiza została przeprowadzona w czasie (8 VI-1 VII) mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012, odbywających się w Polsce i na Ukrainie. Wyniki oparto na analizie internetowych publikacji w pięciu krajach Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.

Wpis z archiwalnej wersji. Przepraszamy za ewentualne zmiany.

One Reply to “Społecznościowe wzmianki o Euro za 86 MILIONÓW”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *