Kilka dni temu dostaliśmy na naszą skrzynkę maila z linkiem do tej strony. Na początku myśleliśmy, że to kolejna, ambitna, „nietuzinkowa” kampania jakiejś kreatywnej agencji reklamowej. Lecz wszystko wskazuje na to, że akcja „iPad do Karola” to nie ściema a sprytny pomysł aby zbierać lajki na Facebooku

Lajki na Facebooku – o co chodzi?

Historia jest prosta: koleżanka Ala dostała od firmy Apple wiadomość „This Valentine’s Day, give the one and only iPad”. Wrzuciła ją na Facebooka z informacją, że jeśli 1000 osób da lajki na Facebooku pod tym wpisem, to kupi swojemu mężowi iPada. Jej celem było tak naprawdę wylansowanie na Fb akcji. A ponieważ Karol, czyli jej mąż, jest moim dobrym kumplem, to organizuję mu tę akcję:

-Kto wie, może da poklikać – pisze organizator akcji.

Na szczęście są dowody na to, że koleżanka Ala rzeczywiście obiecała Karolowi iPada. Karol jest kryty.

Co ma fanpejdż do wpisu żony?

– Przecież miało być 1000 polubień wpisu Ali, a nie tej strony. Tak, zgadza się. Niemniej Ala napisała w jednym z komentarzy, że wszystkie chwyty dozwolone. A ponieważ jej wpisu nie może polubić nikt spoza grona jej znajomych (takie mechanizmy Facebooka), więc chwytem stało się zrobienie strony fanowskiej tej akcji – wyjaśnia prowodyr.

Znajdziecie ją pod tym linkiem i tu możecie dawać lajki dla Karola http://www.facebook.com/pages/A… . Co z tego będziemy mieli?

– Jeśli akcja się powiedzie, to może nakręcimy jakieś filmiki, porobimy zdjęcia, może będą głupie miny i zabawne sytuacje – obiecuje organizator.

Kolejna akcja reklamowa? Jak oceniacie ww. akcję, której jedym z celów były lajki na Facebooku? Jeśli chcecie się dowiedzieć o innych tego typu akcjach, to zapraszam do zapoznania się z wpisem – jak wypromować wieś na FB. Osttanio można zauważyć pewną tendencję rosnącą, mianowicie coraz częściej ludzie/firmy/instytucje wykorzystują media społecznościowe do jakiejkolwiek formy promocji. Dobrym przykładem tego jest fanpage „Torty jak marzenie”, który oferuje torty urodzinowe dla dzieci w postaci znanych bajek, kreskówek i itp. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *